Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polacy chętnie kupują krajowe produkty

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Jakość, cena oraz pochodzenie produktu to główne kryteria, jakimi kierują się Polacy w...

Jakość, cena oraz pochodzenie produktu to główne kryteria, jakimi kierują się Polacy w trakcie zakupów. Ponad 80 proc. osób zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, a 90 proc. mając możliwość wyboru, kupuje produkty polskie.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






 
– Polacy powoli zmieniają swoje decyzje zakupowe. Coraz częściej zwracają uwagę na jakość produktu i usługi. Na kolejnych miejscach jest cena i co pojawiło się po raz pierwszy, ale za to bardzo mocno, również kwestia kraju pochodzenia, czyli polskości – wskazuje Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
 
Według danych wynika, że jakość i cena to najważniejsze wskaźniki, jakimi klient kieruje się podczas zakupów. Wskazało na nie odpowiednio 73 i 65 proc. osób. Blisko 9 na 10 badanych podkreśla, że są gotowi zapłacić więcej za produkty o wysokiej jakości.
 
Ponad 80 proc. respondentów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu podczas codziennych zakupów. Jeszcze większy odsetek podkreśla, że mając do wyboru polskie i zagraniczne produkty z danej kategorii, wybierze te pierwsze.
 
 Dzisiaj zdecydowana większość społeczeństwa – co wiąże się na pewno również z elementem edukacji i bogacenia się społeczeństwa – zwraca uwagę na to, skąd pochodzi produkt. Coraz więcej produktów polskich wypiera te zagraniczne, zarówno w branży budowlanej, spożywczej, jak i w branży kosmetycznej, chemicznej, odzieżowej. Mamy coraz więcej produktów, z którymi Polacy sięgają po największe laury w Europie czy na świecie – przekonuje Przybył.
 
Polacy wiedzą, że decyzja o zakupie rzeczy produkowanych w kraju i z polskich surowców przekłada się na gospodarkę.
 
Dzięki temu, że kupujemy polskie produkty, podnosimy PKB – to najprostszy wyznacznik. Jeśli kupujemy polskie produkty, dajemy pracę polskim pracownikom w polskich firmach, podatki są płacone w Polsce, dzięki temu bogaci się cały kraj. To machina wzajemnie się napędzająca – tłumaczy Krzysztof Przybył.
 
Kluczowe dla sprzedaży artykułów polskiej produkcji jest wyraźne oznakowanie kraju pochodzenia.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie

    W 2016 roku turniej Precyzyjny Gospodarz wystartował z nową, odświeżoną formułą. Pierwszych Precyzyjnych Gospodarzy w VI sezonie konkursu, poznaliśmy podczas AGRO-PARK w Lublinie i Opolagrze w...
  • Podrożało masło
  • Podrożało masło

    Obecnie, za kostkę możemy zapłacić praktycznie dwukrotnie więcej niż rok temu. Co jest zatem główną przyczyną tak dużej zwyżki cen?
  • play Ceny skupu zbóż w Polsce większe o 20%
  • Ceny skupu zbóż w Polsce większe o 20%

    Końcówka sezonu zbioru zbóż charakteryzuje się zmniejszonym podażem ziarna i delikatnie rosnącymi cenami skupu. Na terenie Polski, ceny skupu zbóż konsumpcyjnych są większe o 20% w...
  • Powrót gęsiny na polskie stoły
  • Powrót gęsiny na polskie stoły

    Ogólnopolską kampanię promującą gęsinę pod hasłem "Na świętego Marcina najlepsza gęsina" na rynku polskim wszczął region kujawsko-pomorski, któremu firmują Instytut Zootechniki w...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl