| Autor: redakcja1

Public i Media Relations a branża mięsna

Jak wskazują podmioty działające na rynku spożywczym dużym problemem w dzisiejszych czasach jest brak obiektywizmu ze strony mediów niemal w każdym sektorze, a w szczególności w branży mięsnej.

Public i Media Relations a branża mięsna
Obecnie społeczeństwo zdecydowanie chętniej ogląda i chłonie  wiadomości o negatywnym przekazie. Taki stan rzeczy powoduje, że w odpowiedzi na potrzebę odbiorców media zatracają się w swojej roli i zaczynają podążać za sensacją.
 
Niejednokrotnie cierpią na tym przedsiębiorcy, a pośrednio i całe społeczeństwo. Wystarczy przekręcić jakąś wypowiedź czy odpowiednio ją zmontować i od razu można otrzymać taką, która najlepiej będzie pasowała do tematyki, a która nie zawsze będzie zgodna z zamierzeniami autora.
 
Gdzie zatem etyka dziennikarska? Gdzie obiektywizm? Wiele osób o takich podstawach zapomina, gdyż zamiast jasnego i prawdziwego przesłania wyciągają drobne niuanse robiąc z nich afery. Wszystkie "drobne" pomyłki, które mogą bardzo zaszkodzić danej firmie. Wystarczy jedno zdjęcie z nazwą i logiem przedsiębiorcy, który nie jest w żaden sposób zamieszany w jakiś skandal by go całkowicie zniszczyć. Dlatego też szczególnie ważne jest zachowanie obiektywizmu w mediach.
 
Jeden mały skandal może raz na długo zachwiać wizerunkiem całej branży mięsnej, gdyż brak tu odpowiedniej komunikacji między tym sektorem a mediami. Brak właściwej i natychmiastowej reakcji na ewentualne afery i merytorycznego przedstawienia problemu.
 
Ostatnio dużo się mówi również o braku mięsa w wędlinach i o różnych dziwnych dodatkach. Oczywiście jest to zgodne z prawdą, ale nie przedstawia się pewnych innych aspektów. Przede wszystkim żywność o naprawdę dobrej jakości kosztuje i to bardzo dużo, zatem nie każdego na nią stać. W związku z tym jest zapotrzebowanie na tańsze produkty, ale co za tym idzie i gorszej jakości. Dlatego też im tańsza wędlina tym gorsza jest jej jakość i więcej ma różnych dodatków, które obniżają jej koszty produkcji.
 
Z drugiej jednak strony zainteresowanie i wrażliwość mediów nie bierze się z niczego. Co jakiś czas ukazują się bowiem alarmujące doniesienia na temat sprzedaży przeterminowanej żywności, czy też jej „odświeżania” za pomocą chemikaliów. Niestety zarówno w tej, jak i w każdej innej branży istnieją podmioty psujące swą działalnością jej wizerunek. Oszuści, którzy nie raz są wykrywani przez media i organy śledcze, przez których klimat wokół innych przedsiębiorstw ulega pogorszeniu. Takie działania niewątpliwie powinny być piętnowane, należy o tym mówić głośno, ale zachowując zdrowy rozsądek i uczciwość szczególnie wobec prawidłowo działająch firm. 
 
Szukanie sensacji i różnorodnych afer przyczynia się niejednokrotnie do pogrążenia wizerunku całej polskiej żywności na światowym rynku, dlatego sama branża mięsna powinna dążyć do podnoszenia jakości produktów całego sektora, a media rzetelnie opisywać fakty, a nie domysły.


Tagi:
źródło: