| Autor: redakcja12

Akcja Dzieciaki do Rakiet przenosi się do szkół

Dzięki akcji Dzieciaki do Rakiet już tej jesieni w pięćdziesięciu polskich szkołach na lekcjach wychowania fizycznego pojawią się zajęcia tenisowe. Podstawówki w dziesięciu polskich miastach zostaną wyposażone w sprzęt tenisowy, a nauczyciele przejdą szkolenia przygotowujące do nauczania gry w tenisa podczas lekcji wychowania fizycznego. Celem akcji, realizowanej przez Bank BGŻ BNP Paribas i Polski Związek Tenisowy, jest popularyzacja tenisa wśród dzieci oraz zachęcanie ich do aktywności fizycznej.

Akcja Dzieciaki do Rakiet przenosi się do szkół
Wystartowała rekrutacja szkół do akcji Dzieciaki do Rakiet, dzięki której pięćdziesiąt polskich szkół będzie mogło wprowadzić zajęcia tenisowe na lekcje wychowania fizycznego. Rekrutacja potrwa od 18 września do 13 października br.
 
Aby zgłosić się do programu, szkoła musi nakręcić krótki filmik, pokazujący, jak jej uczniowie bawią się poprzez sport. Filmik nie musi być profesjonalny – można go nakręcić np. telefonem komórkowym. Najważniejsze w nim są sportowe emocje i dobra zabawa.
 
Na zgłoszone filmy będzie można głosować na stronie www.dzieciakidorakiet.pl. Z każdego z dziesięciu miast objętych programem internauci swoimi głosami wybiorą cztery szkoły, zaś piątą wybierze kapituła złożona z organizatorów akcji.
 
Akcja Dzieciaki do Rakiet ma na celu promowanie tenisa wśród dzieci i upowszechnianie tego wyjątkowego sportu. Wystartowała cyklem dziesięciu letnich imprez plenerowych, podczas których dzieci miały możliwość odbycia bezpłatnych zajęć tenisowych pod opieką profesjonalnych trenerów.
 
– Sukces letniej akcji był dla nas potwierdzeniem, że wyjście z tenisem z klubów tenisowych jest strzałem w dziesiątkę. Dzieci fantastycznie się bawiły podczas tego, zwykle pierwszego, kontaktu z tenisem. Dlatego postanowiliśmy wyposażyć 50 szkół w sprzęt niezbędny do nauki tenisa, a także przeszkolić nauczycieli, aby mogli prowadzić lekcje w swoich szkołach. Grupa BNP Paribas jest związana z tenisem od przeszło czterdziestu lat, dlatego czujemy się odpowiedzialni za promocję tego sportu w Polsce – powiedziała Agnieszka Wilczyńska, dyrektor Departamentu Strategii Marki w Banku BGŻ BNP Paribas.
 
Do udziału w akcji mogą się zgłaszać publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe z Warszawy, Wrocławia, Trójmiasta, Rzeszowa, Krakowa, Poznania, Katowic, Torunia, Olsztyna i Lublina. Nie jest potrzebna specjalna infrastruktura – zajęcia tenisowe można prowadzić w sali gimnastycznej czy na boisku szkolnym.

Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: