| Autor: redakcja1

Fracht FWO Polska dostarcza największy kombajn zbożowy na świecie

Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, wzmacnia swoją ofertę dla firm z branży rolniczej. W ciągu ostatniego miesiąca dział Project Cargo zorganizował transporty ponadgabarytowe pięciu kombajnów zbożowych. Wśród przewiezionych maszyn był wyjątkowy model CR 10.90, uznawany obecnie za największy kombajn zbożowy na świecie, wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii wydajności.

Fracht FWO Polska dostarcza największy kombajn zbożowy na świecie
Ważący 24,6 ton najwiÄ™kszy na Å›wiecie kombajn zbożowy CR 10.90 o wymiarach - dÅ‚ugość 9,80 m, szerokość 3,49 m i wysokość 3,98 m, musiaÅ‚ być przetransportowany w caÅ‚oÅ›ci, bez demontażu kóÅ‚ i innych części. Miejscem odbioru maszyny byÅ‚a Marcala w zachodnich WÄ™grzech, skÄ…d w ciÄ…gu 4 dni zostaÅ‚a dostarczona do Zedelgem w póÅ‚nocnej Belgii. Przygotowanie transportu wymagaÅ‚o od spedytorów Fracht FWO bardzo dobrego zaplanowania - dotrzymania wymaganego terminu dostawy, odpowiedniego doboru specjalistycznych naczep samochodowych oraz speÅ‚nienia licznych formalnoÅ›ci, które wiążą siÄ™ z organizacjÄ… ciężkich dostaw. Do przewozu maszyny na trasie liczÄ…cej ok. 1600 km wybrano specjalistycznÄ… 3-osiowÄ… naczepÄ™ niskopodwoziowÄ… typu tiefbett, poszerzonÄ… do szerokoÅ›ci 3,2 m. Operator musiaÅ‚ uzyskać też odpowiednie zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach publicznych w 4 krajach, przez które przebiegaÅ‚ transport, czyli na WÄ™grzech, w Austrii, Niemczech i Belgii. Aby zapewnić bezpieczeÅ„stwo, transport najwiÄ™kszego na Å›wiecie kombajnu zbożowego na caÅ‚ej trasie przejazdu musiaÅ‚ być pilotowany.
 
Kolejnym ciekawym transportem przygotowanym przez Fracht FWO byÅ‚a dostawa kombajnu zbożowego CX6.90 z Polski na targi w Grecji. Po raz pierwszy spedytorzy Fracht FWO stanÄ™li przez zadaniem zorganizowania przewozu ponadgabarytowego kombajnu wraz z hederem (urzÄ…dzenie do Å›cinania zboża). W tym przypadku szczególne znaczenie miaÅ‚ termin dostawy, który musiaÅ‚ być dopasowany do harmonogramu targów, a jednoczeÅ›nie uwzglÄ™dniać czas potrzebny na uzyskanie specjalnych pozwoleÅ„ na przejazd ponadgabarytowy przez 5 krajów, czyli PolskÄ™, SÅ‚owacjÄ™, WÄ™gry, RumuniÄ™ i GrecjÄ™. Konieczne byÅ‚o też zdemontowanie kóÅ‚. Ważący po demontażu kóÅ‚ 11,5 tony kombajn zbożowy (o dÅ‚ugoÅ›ci 8,85 m, szerokoÅ›ci 3,30 m i wysokoÅ›ci 3,60 m) zostaÅ‚ umieszczony na naczepie typu tiefbett z wÄ…skÄ… podÅ‚ogÄ…, umożliwiajÄ…cej zaÅ‚adunek i rozÅ‚adunek kombajnu przy zdemontowanych koÅ‚ach, bez pomocy dźwigu. Osobno przewieziono koÅ‚a i 2,5-tonowy heder. Aby dotrzymać ustalonego terminu dostawy, Fracht FWO zapewniÅ‚ podwójnÄ… obsadÄ™ kierowców. Dodatkowo na caÅ‚ej, liczÄ…cej ok. 1900 km, trasie pojazdy z Å‚adunkiem byÅ‚y pilotowane.
 
DziaÅ‚ Project Cargo Fracht FWO zorganizowaÅ‚ także transporty drogowe trzech kombajnów zbożowych o Å‚Ä…cznej wadze ponad 55 ton, które dostarczono do 3 różnych miejscowoÅ›ci na terenie Niemiec.

OrganizujÄ…c dostawy kombajnów rolniczych spedytorzy Fracht FWO wykorzystali doÅ›wiadczenie zdobyte podczas realizacji wczeÅ›niejszych projektów dla firm z branży rolniczej. PrzykÅ‚adem może być wyjÄ…tkowa dostawa just-in-time 10 kombajnów zbożowych z Polski do Dani. Oprócz pozyskania zezwoleÅ„ na przejazdy drogami, wymagaÅ‚a ona zarezerwowania w tym samym czasie 10 specjalistycznych Å›rodków transportu.


Tagi:
źródło: