| Autor: petroconsulting

Jak w gospodarstwie zaoszczędzić na paliwie?

Od 2012 roku stawka zwrotu podatku akcyzowego na olej napędowy zużywany w produkcji rolnej wynosi zaledwie 0,95 groszy od litra. Jest to o 10 groszy więcej niż w roku poprzednim. Biorąc pod uwagę zmieniające się ceny paliw, dopłaty te nie są zaskakujące i z pewnością nie rekompensują wzrostu kosztów produkcji.

Jak w gospodarstwie zaoszczędzić na paliwie?
Jednym z wielu sposobów na ich ograniczenie jest zmniejszenie wydatków na paliwo. Firma PetroConsulting s.c. proponuje kilka rozwiązań: większa kontrola nad zużyciem paliwa, pełna informacja o tankowaniach, zakup paliwa po cenach hurtowych – to tylko kilka rozwiązań, które mogą działać razem, ale też niezależnie od siebie. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest zakup zbiornika o odpowiedniej pojemności oraz spełnienie wymagań formalnych związanych z jego montażem. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, na które trzeba zwrócić uwagę.
  1. Do podłączenia zbiornika niezbędne będzie doprowadzenie zasilania (230V) oraz uziemienie układu dystrybucyjnego
  2. Lokalizacja i posadowienie zgodnie z wytycznymi. Obowiązujące przepisy regulują podstawowe obowiązki, co do lokalizacji zbiornika. Odległości:
    a) 10 m - od budynków mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej
    b) 5 m - od innych obiektów budowlanych i od granicy działki sąsiedniej.
  3. Podstawowym przepisem regulującym posadowienie zbiornika jest Rozporządzenie MSWiA (p.poż) dopuszczające przechowywanie oleju napędowego, na potrzeby własne użytkownika, fragment rozporządzenia: "Paragraf 11 1. dopuszczające przechowywanie paliw płynnych klasy III, na potrzeby własne użytkownika zbiorniku naziemnym dwupłaszczowym o pojemności do 5 m3. 2. Zbiornik do przechowywania paliw płynnych klasy III na potrzeby własne użytkownika, o którym mowa w ust. 1, należy sytuować z zachowaniem następujących odległości: a) 10 m - od budynków mieszkalnych i budynków użyteczności publicznej b) 5 m - od innych obiektów budowlanych i od granicy działki sąsiedniej(…)"
  4. Zbiornik powinien być posadowiony na płaskiej (wypoziomowanej), równej i stabilnej powierzchni, wykonanej z materiału niepalnego lub fundamencie, nie może być otoczony ze wszystkich stron budynkami lub być instalowany wewnątrz budynków. Rozporządzenie opisuje też szczegółowo wytyczne odnośnie zalecanej nawierzchni, systemów odprowadzania wód powierzchniowych, oraz usytuowania zbiornika względem dróg i ciągów komunikacyjnych.
  5. Zbiorniki o pojemnościach mniejszych niż 5000 dm3 służące do przechowywania oleju napędowego nie wymagają ustalenia stref zagrożenia wybuchem, ale podobnie jak pozostałe nie mogę być lokalizowane w garażach
PetroConsulting s.c. oferuje estetyczne i łatwe w obsłudze zbiorniki, wyposażone w pełne zabezpieczenie elektroniczne: przed przelaniem podczas napełniania, alarmujące o powstaniu wycieku i umożliwiające podgląd poziomu paliw w domowym zaciszu bez pośrednictwa kabli. Dla punktów tankowania o większym zużyciu paliwa oferujemy również naziemne zbiorniki o większych pojemnościach – 10 m3, 15 m3, a nawet 23 m3 i i pomożemy w zdobyciu odpowiednich pozwoleń na ich posadowienie
By obsłużyć zamontowany zbiornik potrzebny jest zestaw dystrybucyjny, w swojej ofercie posiadamy zarówno proste jak i bardziej zaawansowane urządzenia. Zestawy wydawcze mogą się składać w najprostszej wersji z mechanicznego licznika z pompą i przepływomierzem, połączone z systemem automatycznej identyfikacji pojazdu, po kompletne zestawy będące praktycznie gotowymi stacjami zakładowymi.
Biorąc pod uwagę codzienny użytkowanie, system działa w prosty sposób. W zależności od wybranej opcji kierowca podjeżdża i tankuje ze zbiornika, bądź podjeżdża a proces tankowania poprzedzony jest identyfikacja kierowcy czy pojazdu, wpisanie wymaganych danych (PIN, przebieg, ilość motogodzin itp.). Automat do tankowania zapamiętuje wszystkie operacje zachodzące w trakcie procesu tankowania. Dane przekazywane są do komputera i dzięki oprogramowaniu PetroManager możliwa jest ich analiza
Każda wyżej wymieniona opcja dalej możliwość analizowania, zarządzania w prostu lub złożony sposób gospodarką paliwową.


Tagi:
źródło: