| Autor: redakcja6

John Deere wprowadza do oferty „wagę super ciężką” – ciągniki serii 9 R/RT w Polsce.

Nowe ciągniki John Deere serii 9R i 9RT zostały zaprojektowane do prac na dużą skalę, wykonywanych w trudnych warunkach. Te modele z napędem na cztery koła zapewniają największą spośród wszystkich ciągników firmy John Deere moc, wydajność i wygodę. Nowa seria ciągników 9R i 9RT, dostępna od roku 2012, obejmuje cztery modele kołowe i trzy gąsienicowe. Zastąpiły one modele serii 9030 zaprezentowane w 2007 roku.

John Deere wprowadza do oferty „wagę super ciężką” – ciągniki serii 9 R/RT w Polsce.

Nowe ciągniki zostały wyposażone w najnowsze udoskonalenia dotyczące mocy, układu hydraulicznego, opcji układu zawieszenia narzędzi i napędu WOM, a także elementów sterowania i komfortu w kabinie. Oznacza to większą moc, więcej zintegrowanych rozwiązań inteligentnych, takich jak systemy AutoTrac czy JDLink, a także ulepszoną hydraulikę o zwiększonym przepływie i opcje WOM.
 

Wszystkie modele serii 9R/9RT są wyposażone w zaawansowane, 13,5-litrowe silniki wysokoprężne PowerTech PSX firmy John Deere i spełniają wymogi europejskiej normy Stage IIIB dotyczącej czystości spalin. Silniki mają konstrukcję rzędową, sześciocylindrową, z czterema zaworami na cylinder, wysokociśnieniowym układem wtrysku paliwa typu „common rail” oraz turbodoładowaniem. W celu zapewnienia wysokiej czystości spalin silniki wyposażono w układ recyrkulacji schłodzonych gazów spalinowych (EGR) oraz filtry spalin zawierające katalizator utleniający (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF).


Nowe modele 9410R i 9460R będą wyposażone w 24-biegową przekładnię manualną PowrSync (standardowo) lub w 18-biegową przekładnię PowerShift.
 

Zapewnia też precyzyjną kontrolę prędkości jazdy (we wszystkich modelach do 40 km/h), pozwalając na ustawienie prędkości polowej i transportowej przy użyciu pokrętła na dźwigni zmiany biegów.
 

W celu zwiększenia wygody operatora nowe ciągniki serii 9R i 9RT firmy John Deere będą wyposażone w kabinę CommandView II o nowej konstrukcji, oferującą kilka różnych pakietów wyposażenia dla wersji kołowych i gąsienicowych. Przestronna kabina ma o 10% większą objętość, o 7% więcej powierzchni przeszklonych i cztery razy więcej miejsca w schowkach niż w poprzednim modelu, dzięki czemu stanowi jeszcze bardziej wygodne miejsce pracy o doskonałej widoczności — nawet po zmroku, ponieważ system oświetlenia obejmuje pełen zakres 360 stopni wokół ciągnika.


Wysoki komfort pracy osiągnięto również dzięki zastosowaniu we wszystkich modelach zawieszenia ActiveSeat oraz zaprojektowanego przez firmę John Deere systemu zawieszenia AirCushion w gąsienicowych wersjach ciągników. Nowa kabina jest także wyposażona w łatwe w użyciu elementy sterowania CommandArm i nowy ekran GreenStar 3 CommandCenter przydatny w przypadku korzystania z wielu rozwiązań z zakresu rolnictwa precyzyjnego, takich jak fabrycznie montowane systemy telematyki JDLink i Service ADVISOR Remote.
 

Wszystkie modele serii 9R/9RT można będzie wyposażyć w różne wersje zaczepów rolniczych i opcjonalne napędy WOM. Będzie też dostępna funkcja zwiększonego udźwigu (9071 kg) elektrohydraulicznego trzypunktowego układu zawieszenia narzędzi, która umożliwia ciągniecie szerokich siewników, unoszenie ciężkich pługów czy holowanie ciężkich przyczep.
 

Ulepszony układ hydrauliczny zastosowany w ciągnikach serii 9R/9RT zwiększa ich ogólną wydajność. Jeden wspólny zbiornik oleju umożliwi lepsze sterowanie przepływem oleju w układzie przeniesienia napędu, a we wszystkich modelach kołowych i gąsienicowych będzie dostępna hydraulika o dużym przepływie. Wszystkie modele mogą zostać wyposażone nawet w sześć zaworów SCV.
 

Ciągniki John Deere serii 9R/9RT

Poprzedni model

Nowy model

Typ

Moc silnika (KM)

Pojemność skokowa

(l)

Przekładnia

9330

9410R

Kołowy

410

13.5

24-biegowa MST / 18-biegowa PST

9430

9460R

Kołowy

460

13.5

24-biegowa MST / 18-biegowa PST

9530

9510R

Kołowy

510

13.5

18-biegowa PST

9630

9560R

Kołowy

560

13.5

18-biegowa PST

9430T

9460RT

Gąsienicowy

460

13.5

18-biegowa PST

9530T

9510RT

Gąsienicowy

510

13.5

18-biegowa PST

9630T

9560RT

Gąsienicowy

560

13.5

18-biegowa PST

 



Tagi:
źródło: