| Autor: redakcja1

Nadchodzi zmodernizowana PROXIMA. ZETOR zaprezentuje nowości w linii modelowej na targach w Polsce

Ciągniki serii ZETOR PROXIMA to jedne z uniwersalnych i niezawodnych pomocników, których można spotkać w wielu małych i średnich gospodarstwach rolnych, w lesie i na terenach komunalnych w gminach.

Nadchodzi zmodernizowana PROXIMA. ZETOR zaprezentuje nowości w linii modelowej na targach w Polsce
Głównym powodem ich popularności jest niskie zużycie paliwa, wysoka niezawodność i prostota konstrukcji, co przekłada się na ogólnie niskie koszty eksploatacji. W tym roku model PROXIMA przejdzie szereg innowacji i usprawnień funkcjonalnych. Najważniejsza nowość znajduje się pod maską, gdzie możemy teraz znaleźć nowy czterocylindrowy, doładowany silnik Deutz o mocy 97-125 KM, spełniający normę emisji Stage V. Nowa PROXIMA zostanie zaprezentowana publicznie po raz pierwszy na wystawie AGROTECH 2022 w Kielcach. Zmodernizowany model trafi do pierwszych klientów pod koniec tego roku.

Pierwsza PROXIMA została zaprezentowana w 2004 roku. Od tamtej pory wyprodukowano ponad 36 000 sztuk, które rozjechały się po całym świecie. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych modeli marki ZETOR. Na swoje 18 urodziny w tym roku otrzyma kilka usprawnień funkcjonalnych, które uczynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów. Czym więc są te innowacje?
 
- Najbardziej fundamentalną zmianą jest przejście z Stage IIIB na normę emisji Stage V z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym z doładowaniem TCD 3.6 o mocy 97-125 KM firmy DEUTZ AG – mówi Marek Buchar, dyrektor techniczny ZETOR TRACTORS a.s.

- Zgodność z normą emisji Stage V zapewnia filtr cząstek stałych (DPF) wraz z recyrkulacją spalin, selektywną redukcją katalityczną (SCR) i katalizatorem utleniającym (DOC). Silnik wyposażony jest w nowoczesny system wtrysku Common-Rail. Na pierwszy rzut oka większość klientów zauważy również nowy wydech oraz znacznie płynniejszą i cichszą pracę silnika.

W dalszym ciągu dostępne będą trzy linie modelowe: PROXIMA CL, PROXIMA GP i najmocniejsza PROXIMA HS. Ciągnik oferuje m.in. ulepszone sterowanie na desce rozdzielczej, zbiornik AdBlue o pojemności 21 l czy wskaźnik zanieczyszczenia oleju przekładniowego. Jest łatwo dostępny pod kabiną ciągnika i umożliwia operatorowi łatwe i szybkie sprawdzenie czystości oleju.
 
- Z przodu kabiny znajduje się również dodatkowy wylot sprężonego powietrza, co daje możliwość wygodniejszego czyszczenia chłodnic. Ale może być również używany np. do pompowania opon. Na życzenie PROXIMA może być wyposażona w zewnętrzną zamykaną skrzynkę narzędziową, która ma ulepszone mocowanie i większą nośność – kontynuuje Marek Buchar.


PROXIMA jest poszukiwana ze względu na prostotę, niezawodność i oszczędność. Na tych filarach budowana jest również nowa zmodernizowana linia, która również spełnia wymagania i potrzeby klientów marki ZETOR.

 
- Ciągniki z serii PROXIMA są niezawodnym i wszechstronnym pomocnikiem we wszelkich pracach polowych , leśnych i komunalnych. Wierzymy, że premiera zmodernizowanej PROXIMY zakończy się sukcesem i nie możemy się doczekać zaprezentowania jej publiczności na targach w Czechach i na Słowacji. Pierwsi klienci mogą spodziewać się zmodernizowanego modelu pod koniec tego roku – powiedział Petr Konštacký, dyrektor sprzedaży i marketingu ZETOR TRACTORS.


Tagi:
źródło: