| Autor: redakcja6

Dzięki kampaniom promocyjnym rośnie eksport mięsa

Według dyrektora Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, kampanie promocyjne mają duży wpływ na wzrost eksportu mięsa.

Dzięki kampaniom promocyjnym rośnie eksport mięsa
Największe efekty osiągnięto w przypadku Korei Południowej, gdyż eksport wieprzowiny do tego kraju w ubiegłym roku wzrósł czterokrotnie. W 2011 roku wywieziono tam ponad 16 tys. ton mięsa, głównie boczku, żeberek i świńskich nóżek. Spodziewane efekty przynoszą korzyści nie tylko w sferze sprzedażowej, ale także pogłębiają relacje biznesowe.

 
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego zajmuje się promowaniem polskiego mięsa już od 2008 roku. Obecnie trwa druga kampania współfinansowana z unijnych pieniędzy, skierowana na rynek Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Wietnamu.

 
Według ekspertów, eksport mięsa do Korei Południowej w 2012 roku będzie jeszcze wyższy niż ubiegłorocznie. W pierwszych sześciu miesiącach do Korei wpłynęło ponad 9 tys. ton wieprzowiny. Koreański rynek wiąże się z dużymi perspektywami, gdyż krajowa produkcja nie wystarcza do pokrycia ich potrzeb.

 
Zdaniem dyrektor, również w Wietnamie opłacalne jest promowanie wieprzowiny. Kraj ten dopiero otwiera swój rynek dla produktów europejskich, dlatego na razie wymiana handlowa z UE jest niewielka, choć systematycznie rośnie. W 2011 największym eksporterem żywności z Europy do Wietnamu były Niemcy, które sprzedały tam produkty za łącznie 1,7 mld euro. Natomiast Polska wyeksportowała do tego kraju żywność o wartości 93 mln euro.

 
Łącznie z UE do Wietnamu zostało sprowadzonych w 2011 roku 1,5 tys. ton wieprzowiny, Największe ilości wysłano z Hiszpanii, bo aż 522 tony. W przypadku Polski, sprzedaż odbywa się na razie w śladowych ilościach, ale prognozowany jest znaczący wzrost sprzedaży. W roku 2010 z Polski do Wietnamu wywieziono 22 ton wieprzowiny i 24 tony wołowiny.

 
Obecnie jest oceniany przez Agencję Rynku Rolnego projekt kolejnej kampanii. Po zaakceptowaniu zostanie przekazany do Komisji Europejskiej. I jeśli okaże się poprawny, otrzyma dofinansowanie z UE.

 
Projekt zakłada, iż kampania będzie prowadzona przez okres 3 lat i skierowana na rynki Korei Południowej, Wietnamu i USA. Ma ruszyć w lipcu 2013 roku.


Tagi:
źródło: