| Autor: redakcja

Lovol i Aupax rusza na podbój Europy - Polska w centrum uwagi

Polska jest postrzegana przez Weichai Lovol jako jeden z najważniejszych rynków europejskich, obok Turcji oraz dużych krajów rolniczych, takich jak Niemcy czy Francja.

Lovol i Aupax rusza na podbój Europy - Polska w centrum uwagi

Lovol i Aupax na drodze do umocnienia pozycji w Europie - Polska strategicznym rynkiem

Weichai Lovol Intelligent Agriculture, jeden z globalnych liderów produkcji maszyn rolniczych, intensywnie rozwija swoją działalność w Europie. Firma zajmuje obecnie 7. miejsce na świecie w rankingu producentów maszyn rolniczych, generując obrót około 2 miliardów euro w 2024 roku. Weichai Lovol jest obecny w ponad 120 krajach i posiada rozbudowaną sieć sprzedaży obejmującą ponad 200 punktów dealerskich na całym świecie.

Podczas specjalnego spotkania zoorganizowanego przez Alberta Ciszka przedstawiciela Lovol i Aupax na Polskę, które odbyło się 8 maja 2025 roku w Weifangu w Chinach, firma Weichai Lovol zaprezentowała zaproszonym dziennikarzom z wielu redakcji z Polski, w tym Gospodarz.pl, a także potencjalnym nowym dealerom i klientom, swoją kompleksową strategię oraz ambitne plany rozwojowe. W centrum uwagi znalazły się innowacje technologiczne, pozycjonowanie produktów oraz ekspansja na kluczowych rynkach zagranicznych. Polska jest strategicznym punktem na mapie europejskiej sprzedaży firmy.
 

Kompleksowa oferta i silne zaplecze technologiczne

Portfolio produktowe firmy obejmuje maszyny i rozwiązania z obszaru rolnictwa precyzyjnego. Lovol dostarcza silniki o mocy od 50 do 770 KM, kombajny zbożowe (w tym modele klawiszowe specjalnie przystosowane do rynku europejskiego), maszyny do słomy, suszarnie zbożowe, a także systemy zarządzania gospodarstwem wykorzystujące technologie cyfrowe. W Chinach firma z powodzeniem kontroluje kluczowe technologie całego przemysłu rolnego, będąc jedynym producentem integrującym własną produkcję silników, przekładni CVT, hydrauliki i systemów sterowania elektronicznego.

Weichai Lovol posiada liczne centra rozwoju na świecie - w Chinach (Weifang), Japonii (specjalizujące się w technologiach do zbioru ryżu) oraz w Europie (Austria i Niemcy), zatrudniając globalnie ponad 2500 specjalistów ds. badań i rozwoju. Roczne inwestycje w innowacje przekraczają 5% obrotu firmy, a liczba aktywnych patentów wynosi ponad 2140. Za swoje osiągnięcia technologiczne firma otrzymała już liczne nagrody na poziomie krajowym i prowincjonalnym.
 

Strategiczna ekspansja na polskim rynku

Polska jest postrzegana przez Weichai Lovol jako jeden z najważniejszych rynków europejskich, obok Turcji oraz dużych krajów rolniczych, takich jak Niemcy czy Francja. Aby usprawnić komunikację i lepiej dopasować ofertę do lokalnych potrzeb, firma zatrudniła dwóch przedstawicieli - ds. sprzedaży oraz serwisu - co stanowi największą reprezentację marki w Europie. Rekordowy rok sprzedaży ciągników Lovol w Polsce to 2021, kiedy to sprzedano blisko 1000 maszyn, natomiast standardowo sprzedaż wynosi około 500 sztuk rocznie.

Firma niedawno podpisała memorandum o współpracy z nowymi dealerami w Polsce, wśród których znaleźli się m.in. DAV-Vogel, Rolmix, Agrostal - Lovol, Rolbrat - Aupax. 

W Polsce importerem marki Lovol jest firma Elrol, a markę Aupax reprezentuje firma Korbanek. 

W finansowaniu zakupów ciągników Lovol aktywnie uczestniczy Santander Leasing, lider rynku finansowania maszyn rolniczych w Polsce.

Wśród zaproszonych gości był także Przemysław Bochat Prezes Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.

 

Przewagi konkurencyjne marki Lovol

Produkty marki Lovol wyróżniają się na tle konkurencji atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości. Firma oferuje swoje maszyny w cenach konkurencyjnych względem europejskich, koreańskich i japońskich marek, zapewniając jednocześnie wyższy poziom jakości i technologii w porównaniu do innych producentów z Azji, zwłaszcza z Indii.

Ważnym atutem firmy jest szybka reakcja na informacje zwrotne od klientów i dealerów. Dotychczasowe problemy techniczne, takie jak wycieki czy słaba ergonomia, zostały wyeliminowane. Firma stawia na ciągłe doskonalenie produktów, co znajduje odzwierciedlenie w dynamicznym rozwoju segmentu dużych ciągników wyposażonych w nowoczesne skrzynie biegów typu CVT oraz przestronne, komfortowe kabiny.
 

Kombajny klawiszowe - nowość z dużym potencjałem

Specjalnym produktem dostosowanym do wymagań europejskiego rynku są kombajny klawiszowe. Lovol, lider rynku kombajnów rotorowych w Chinach, rozwija tę technologię od niedawna, uwzględniając potrzeby polskich gospodarstw o plonach zbliżonych do chińskich (około 6-7 ton pszenicy z hektara). 
 

Ambitne cele na przyszłość

W perspektywie 5-10 lat Weichai Lovol planuje umocnić swoją pozycję jako globalny lider innowacji w branży rolniczej. Firma jasno definiuje swoje wartości i cele strategiczne - jednym ze sloganów przewodnich jest hasło: „Jedna rodzina, jeden cel, wspólne działanie gwarantujące sukces”.



Tagi:
źródło: