| Autor: redakcja1

Nowe programy promocji artykułów rolnych

W dniu 29 kwietnia 2014 roku Komisja Europejska zatwierdziła 20 programów służących promocji produktów rolnych w UE i poza jej obszarem – informuje FAMMU/FAPA.

Nowe programy promocji artykułów rolnych
 
Całkowity budżet programów, z których zdecydowana większość będzie rozliczana w cyklu trzyletnim, wynosi 46,5 mln, przy czym połowa - 23,3 mln euro wkładu ze środków Unii Europejskiej.
 
Wybrane programy obejmują szeroką paletę kategorii produktów, poczynając od artykułów wysokiej jakości opatrzonych znakami CHNP, CHOG i GTS w tym: produkty ekologiczne, świeże owoce i warzywa, wina, mleko i jego przetwory, kwiaty, przetwory owocowe i warzywne, przetworzone produkty zbożowe i ryżowe, kwestie etykietowania jaj oraz połączenia różnych kategorii produktów.
 
Projekty te obejmują następujące państwa trzecie i regiony: Ameryka Północna, Rosja, Chiny, Środkowy Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Indie, Ameryka Łacińska, Norwegia, Azerbejdżan, Białoruś oraz Turcja.
 
Niemal 12 z 20 wybranych programów związanych jest z rynkiem unijnym, a pozostałe 8 – państwami trzecimi. Wyboru dokonano spośród 33 przedłożonych do 30 listopada 2013 r. projektów w ramach pierwszej fali zgłoszeń Propozycji programu informacyjno-promocyjnego na rok 2014.
 
Projekt promocji obejmie włoskie produkty ekologiczne poprzez wsparcie organizacji FEDERBIO kwotą 1,827 mln euro, a całkowity koszt programu to 3,665 mln euro. Rynkami docelowymi będą: Niemcy, Belgia i Włochy. Natomiast inny program promocji dotyczyć będzie włoskich produktów ekologicznych poprzez organizację BIOAGRICOOP, a głównymi odbiorcami będą: Azja Południowo-Wschodnia, Ameryka Łacińska oraz Indie.
 
Kolejny projekt promocji obejmie łotewskie produkty ekologiczne poprzez organizację LBLA, a rynkiem docelowym jest Łotwa. Inny program promocji dotyczyć będzie portugalskiej oliwy z oliwek, oliwek i wina poprzez organizację CVRA+CASA DO AZEITE, a rynkami docelowymi będą: Portugalia, Polska, Niemcy, Wielka Brytania oraz Szwecja.
 
Pośród nich znalazł się program Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa" stworzony przy współpracy ze Związkiem Sadowników RP, którego celem jest promocja jabłek w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jego wartość oceniono na 5 mln euro, a dokładnie to 4,996 mln euro, czyli około 21 mln zł, w tym 2,498 mln euro zostanie sfinansowane z budżetu Unii Europejskiej.
 


Tagi:
źródło: