Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Nowe programy promocji artykułów rolnych

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W dniu 29 kwietnia 2014 roku Komisja Europejska zatwierdziła 20 programów służących promocji...

W dniu 29 kwietnia 2014 roku Komisja Europejska zatwierdziła 20 programów służących promocji produktów rolnych w UE i poza jej obszarem – informuje FAMMU/FAPA.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






 
Całkowity budżet programów, z których zdecydowana większość będzie rozliczana w cyklu trzyletnim, wynosi 46,5 mln, przy czym połowa - 23,3 mln euro wkładu ze środków Unii Europejskiej.
 
Wybrane programy obejmują szeroką paletę kategorii produktów, poczynając od artykułów wysokiej jakości opatrzonych znakami CHNP, CHOG i GTS w tym: produkty ekologiczne, świeże owoce i warzywa, wina, mleko i jego przetwory, kwiaty, przetwory owocowe i warzywne, przetworzone produkty zbożowe i ryżowe, kwestie etykietowania jaj oraz połączenia różnych kategorii produktów.
 
Projekty te obejmują następujące państwa trzecie i regiony: Ameryka Północna, Rosja, Chiny, Środkowy Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Indie, Ameryka Łacińska, Norwegia, Azerbejdżan, Białoruś oraz Turcja.
 
Niemal 12 z 20 wybranych programów związanych jest z rynkiem unijnym, a pozostałe 8 – państwami trzecimi. Wyboru dokonano spośród 33 przedłożonych do 30 listopada 2013 r. projektów w ramach pierwszej fali zgłoszeń Propozycji programu informacyjno-promocyjnego na rok 2014.
 
Projekt promocji obejmie włoskie produkty ekologiczne poprzez wsparcie organizacji FEDERBIO kwotą 1,827 mln euro, a całkowity koszt programu to 3,665 mln euro. Rynkami docelowymi będą: Niemcy, Belgia i Włochy. Natomiast inny program promocji dotyczyć będzie włoskich produktów ekologicznych poprzez organizację BIOAGRICOOP, a głównymi odbiorcami będą: Azja Południowo-Wschodnia, Ameryka Łacińska oraz Indie.
 
Kolejny projekt promocji obejmie łotewskie produkty ekologiczne poprzez organizację LBLA, a rynkiem docelowym jest Łotwa. Inny program promocji dotyczyć będzie portugalskiej oliwy z oliwek, oliwek i wina poprzez organizację CVRA+CASA DO AZEITE, a rynkami docelowymi będą: Portugalia, Polska, Niemcy, Wielka Brytania oraz Szwecja.
 
Pośród nich znalazł się program Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa" stworzony przy współpracy ze Związkiem Sadowników RP, którego celem jest promocja jabłek w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jego wartość oceniono na 5 mln euro, a dokładnie to 4,996 mln euro, czyli około 21 mln zł, w tym 2,498 mln euro zostanie sfinansowane z budżetu Unii Europejskiej.
 

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Rosnące ceny jaj
  • Rosnące ceny jaj

    W drugiej połowie 2017 r. wystąpiła bardzo silny zwyżkowy trend cen na unijnym rynku jaj. Przyczyną było wykrycie niedozwolonych substancji i wycofanie dużych partii jaj z handlu detalicznego w...
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie

    W 2016 roku turniej Precyzyjny Gospodarz wystartował z nową, odświeżoną formułą. Pierwszych Precyzyjnych Gospodarzy w VI sezonie konkursu, poznaliśmy podczas AGRO-PARK w Lublinie i Opolagrze w...
  • Nowe formy wparcia dla producentów mleka, świń i owiec
  • Nowe formy wparcia dla producentów mleka, świń i owiec

    Krajowa Rada Izba Rolniczych poinformowała o zmianach we wspieraniu przez ARR zadań związanych z ustanowieniem nadzwyczajnej pomocy dostosowawczej dla producentów mleka i rolników w innych...
  • Podrożało masło
  • Podrożało masło

    Obecnie, za kostkę możemy zapłacić praktycznie dwukrotnie więcej niż rok temu. Co jest zatem główną przyczyną tak dużej zwyżki cen?




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl