Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Na rynku jaj nieznaczne wahania cen

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W 2014 roku na krajowym rynku jaj obserwowane są niewielkie wahania cen. Od początku tego roku...

W 2014 roku na krajowym rynku jaj obserwowane są niewielkie wahania cen. Od początku tego roku do pierwszego tygodnia maja ceny przeciętnie wahały się o 2% w odniesieniu do średniej – informuje Bank BGŻ.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






W tygodniu 28.04-04.05 indeks cen Banku BGŻ kształtował się na w granicach 30,4 zł/100 szt., co oznacza 3% zniżkę w obrębie roku. Dla kategorii jaj przetwórczych obserwowano odwrotny trend. W analizowanym czasie nastąpił niemal 3% wzrost cen do poziomu 3213 zł/t.
 
Niemniej jednak, patrząc na kształtowanie się cen od początku tego roku można zauważyć, że okres Świąt Wielkanocnych nie przyniósł znacznych wzrostów. Jak wynika z danych MRiRW w tygodniu 31.03-6.04 indeks zwiększył się do 31,3 zł/100 szt. Był to maksymalny poziom odnotowanym od tej pory w 2014 r., a więc o 4 % większy niż średnia cena jaj konsumpcyjnych w 2014 roku.
 
Analizując zatem poprzednie lata, w 2014 roku nie odnotowano znacznych podwyżek cen w okresie Świąt. Wskazywać by to mogło na względne nasycenie rynku i znaczną zwyżkę podaży jaj w kwietniu.
 
Warto zauważyć, że eksport staje się coraz ważniejszym rynkiem zbytu jaj. Szacuje się, że ponad 30% produkcji jest kierowana na wysyłkę. W związku z tym, w minionym roku odnotowano 13% przyrost w wywozie jaj. Pozwoliło to na zwiększenie wolumenu eksportu na koniec 2013 r. do poziomu 236,7 tysięcy ton.
 
W przypadku rynku europejskiego to od drugiego tygodnia marca ceny jaj wykazywały tendencje malejące. W okresie ośmiu tygodni zmalały one o 7% - 8,9 Euro/100 kg do 122,2 Euro/100 kg notowanych w tygodniu 28.04-4.05.2014 roku. Jeśli taki spadkowy trend utrzyma się w następnych tygodniach, to może on wywierać presję na zniżkę cen na rynku krajowym.
 
Natomiast krajowe ceny pasz kur niosek, będące główny komponent kosztów produkcji, po 11 miesiącach spadków wzrosły minimalnie w lutym i marcu do poziomu niemal 1045 zł/t. Jest to jednak dalej o 17% mniej niż rok wcześniej. Co ważne, otóż w następnych miesiącach 2014 r. można spodziewać się dalszych minimalnych wzrostów cen pasz, co może mieć niekorzystny wpływ na opłacalność produkcji.
 

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Produkcja i handel drobiem
  • Produkcja i handel drobiem

    Zakłady przemysłu drobiarskiego zatrudniające 50 i więcej stałych pracowników, w lutym 2018 r. wyprodukowały 194 tys. t mięsa drobiowego, a więc to mniej o 10% niż przed miesiącem i o 1% niż...
  • Rosnące ceny jaj
  • Rosnące ceny jaj

    W drugiej połowie 2017 r. wystąpiła bardzo silny zwyżkowy trend cen na unijnym rynku jaj. Przyczyną było wykrycie niedozwolonych substancji i wycofanie dużych partii jaj z handlu detalicznego w...
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie

    W 2016 roku turniej Precyzyjny Gospodarz wystartował z nową, odświeżoną formułą. Pierwszych Precyzyjnych Gospodarzy w VI sezonie konkursu, poznaliśmy podczas AGRO-PARK w Lublinie i Opolagrze w...
  • Podrożało masło
  • Podrożało masło

    Obecnie, za kostkę możemy zapłacić praktycznie dwukrotnie więcej niż rok temu. Co jest zatem główną przyczyną tak dużej zwyżki cen?




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl