Kategorie
Zobacz również tu
-
Indeks cen produktów mięsnych FAO
2025-06-17
Poznaj produkty
-
Fotowoltaika - odbiorniki energii
2014-07-10 -
Przyczepa budowlana skorupowa T952 – 14t
2016-02-03 -
HORTIFORM Mg (Nawóz długodziałajacy)
2012-01-16 -
Esencja probiotyczna 1 l.
2014-02-14 -
Wozy paszowe do załadunku
2014-04-04 -
Zbiorniki retencyjne typu RBIN
2021-11-23
Czy pieczarki wrócą na polskie stoły?
Jeszcze do września potrwa realizacja projektu stworzonego przez Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych pt. „Czas na pieczarkę". Projekt będzie w sumie kosztować 1,3 mln złotych.

Spożycie pieczarek w Polsce jest bardzo niskie. Pomimo że rocznie produkujemy ich aż 235 tysięcy ton. Jednak większość trafia na rynek zagraniczny głównie do Rosji. Kampania będzie obejmowała wiele rzeczy. Przede wszystkim będą to degustacje polskich pieczarek w galeriach handlowych, promocja w rozgłośniach radiowych i bilbordy nieopodal sklepów. Oczywiście będą one wszystkie głosić jedno hasło: „Czas na pieczarkę".
Obecnie w Polsce spożywa się około 68 tysięcy ton tych grzybów rocznie, gdzie w porównaniu z Wielką Brytanią, która spożywa ich trzy razy więcej, wypadamy bardzo słabo.
Dlatego też kampania będzie miała dwie odsłony wiosenną i jesienną. Ich koszty w 80 procentach pokrywane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Reszta pochodzi od producentów grzybów uprawnych.
