Kategorie
Zobacz również tu
-
Ocena użytkowości bydła
2025-05-02
Poznaj produkty
-
Pasta do zabezpieczenia ran drzewa
2012-09-03 -
Agregat uprawowo-siewny T40S-Staltech
2016-05-13 -
Wały uprawowe Progres EXPOM
2016-04-28 -
Ciągniki Kubota M110GX
2014-04-04 -
Opryskiwacz Trend Reverse
2020-08-05 -
Opryskiwacze samojezdne TECNOMA
2014-04-04
Czy pieczarki wrócą na polskie stoły?
Jeszcze do września potrwa realizacja projektu stworzonego przez Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych pt. „Czas na pieczarkę". Projekt będzie w sumie kosztować 1,3 mln złotych.

Spożycie pieczarek w Polsce jest bardzo niskie. Pomimo że rocznie produkujemy ich aż 235 tysięcy ton. Jednak większość trafia na rynek zagraniczny głównie do Rosji. Kampania będzie obejmowała wiele rzeczy. Przede wszystkim będą to degustacje polskich pieczarek w galeriach handlowych, promocja w rozgłośniach radiowych i bilbordy nieopodal sklepów. Oczywiście będą one wszystkie głosić jedno hasło: „Czas na pieczarkę".
Obecnie w Polsce spożywa się około 68 tysięcy ton tych grzybów rocznie, gdzie w porównaniu z Wielką Brytanią, która spożywa ich trzy razy więcej, wypadamy bardzo słabo.
Dlatego też kampania będzie miała dwie odsłony wiosenną i jesienną. Ich koszty w 80 procentach pokrywane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Reszta pochodzi od producentów grzybów uprawnych.
