Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-04-23
-
Wyniki kontroli jakości handlowej jaj
2024-04-23 -
Ceny serów w Polsce (14.04.2024)
2024-04-23 -
Nie będzie połączenia inspekcji
2024-04-23
Poznaj produkty
-
Wózek jezdny do bron kompaktowych KBT
2016-02-10 -
Agregat uprawowo-siewny Staltech
2016-05-13 -
Zbiornik paliwa 9000ZV
2013-12-12 -
Przyczepa sadownicza DS - P/A II
2013-04-02
Rynek świeżych ryb w Polsce. Pstrąg i łosoś najszybciej zyskują na popularności
Według danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK w skali roku polskie gospodarstwa domowe przeznaczają na zakup ryb świeżych ponad 1,4 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku kwota ta wzrosła o ponad 6 proc. W podobnym tempie rośnie wolumen zakupów tej kategorii. W ciągu ostatnich 12 miesięcy osiągnął on poziom 66,5 mln kg.
Rynek ryb w Polsce
87% polskich gospodarstw domowych przynajmniej raz w roku kupuje świeże ryby. Warto przy tym zauważyć, że przeciętny nabywca wrzuca około pół kilograma ryb do swojego koszyka i czyni tak rzadziej niż raz na miesiąc, zwykle 10 razy w roku, płacąc za ten zakup blisko 11 zł. Trudno przy tym stwierdzić, którzy producenci są liderami na tym rynku, gdyż zaledwie 20% kupowanych artykułów w tej kategorii stanowią produkty pakowane fabrycznie.
Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, najwięcej ryb świeżych kupowanych jest w hipermarketach i supermarketach, które łącznie odpowiadają za blisko 35% rynku w ujęciu ilościowym. Na handel tradycyjny przypada około 34% wolumenu sprzedaży, z czego 19% przypada na sklepy specjalistyczne. Z roku na rok ten kanał zakupów traci jednak udziały na rzecz dyskontów, gdzie obecnie kupujemy 22% ryb świeżych.
Gatunkami najszybciej zyskującymi na popularności są pstrąg i łosoś.
Analizowana kategoria obejmuje ryby świeże, które po złowieniu nie zostały poddane procesowi jakiegokolwiek przetworzenia oraz ryby wędzone i marynowane.