Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Nawóz ActiMag Universal
2014-01-07 -
opony rolnicze 650/85R38 marki Goodyear
2014-11-07 -
Eletor SYR-DT-01-W
2021-11-30 -
MASZYNA DO OBIERANIA CEBULI
2017-06-26
Wielka Brytania: redukcja emisji z transportu dzięki biopaliwom przekroczyła zakładany cel
W Wielkiej Brytanii redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu dzięki zużyciu biopaliw w okresie 15 kwietnia 2010 – 14 kwietnia 2011 wyniosła 57% - poinformował w swoim raporcie tamtejszy Departament Transportu. Obligatoryjny poziom redukcji emisji wynikający z prawodawstwa krajowego (Renewable Transport Fuel Obligation - RTFO) wynosi 50%.
W ramach realizacji RTFO w sezonie 2010/2011 (okres rozliczeniowy trwa od 15 kwietnia do 14 kwietnia kolejnego roku) wprowadzono na rynek brytyjski ponad 1,5 mld litrów biokomponentów, z czego 59% stanowił biodiesel a 41% bioetanol.
Departament Transportu wskazuje również w swoim raporcie, że w stosunku do okresu 2009/2010 dwukrotnie wzrósł udział biopaliw wytworzonych z krajowych surowców. Dzięki ulgom podatkowym dla estrów wyprodukowanych ze zużytych olejów posmażalniczych gwałtownie wzrosło znaczenie tego surowca, podczas gdy spadł nieco udział innych takich jak tłuszcze zwierzęce, olej rzepakowy, sojowy i palmowy.
W przypadku etanolu zanotowany został wysoki wzrost zużycia biokomponentu wytworzonego poza Unią Europejską z pszenicy i kukurydzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, przy drastycznym spadku wykorzystania etanolu z trzciny cukrowej, co wiąże się bezpośrednio z sytuacją na rynku brazylijskim