Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Nawóz L-Actipol EDTA Mn-6
2014-02-21 -
PetroMat Big
2012-09-11 -
Kapusta AGROSAD
2020-09-24 -
DEUTZ - szyba tylna zielona MK3 i TTV
2011-12-13 -
Poidła dla zwierząt
2019-09-02
Wielka Brytania: redukcja emisji z transportu dzięki biopaliwom przekroczyła zakładany cel
W Wielkiej Brytanii redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu dzięki zużyciu biopaliw w okresie 15 kwietnia 2010 – 14 kwietnia 2011 wyniosła 57% - poinformował w swoim raporcie tamtejszy Departament Transportu. Obligatoryjny poziom redukcji emisji wynikający z prawodawstwa krajowego (Renewable Transport Fuel Obligation - RTFO) wynosi 50%.

W ramach realizacji RTFO w sezonie 2010/2011 (okres rozliczeniowy trwa od 15 kwietnia do 14 kwietnia kolejnego roku) wprowadzono na rynek brytyjski ponad 1,5 mld litrów biokomponentów, z czego 59% stanowił biodiesel a 41% bioetanol.
Departament Transportu wskazuje również w swoim raporcie, że w stosunku do okresu 2009/2010 dwukrotnie wzrósł udział biopaliw wytworzonych z krajowych surowców. Dzięki ulgom podatkowym dla estrów wyprodukowanych ze zużytych olejów posmażalniczych gwałtownie wzrosło znaczenie tego surowca, podczas gdy spadł nieco udział innych takich jak tłuszcze zwierzęce, olej rzepakowy, sojowy i palmowy.
W przypadku etanolu zanotowany został wysoki wzrost zużycia biokomponentu wytworzonego poza Unią Europejską z pszenicy i kukurydzy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, przy drastycznym spadku wykorzystania etanolu z trzciny cukrowej, co wiąże się bezpośrednio z sytuacją na rynku brazylijskim
