„Zielony Tydzień” w Berlinie rozpoczął promocję polskiej żywności na rynkach zagranicznych

„Polskie wystąpienie na targach „Zielony Tydzień” w Berlinie było pierwszym mocnym akcentem inaugurującym działania promocyjne polskiej żywności na rynkach zagranicznych” – powiedział minister Marek Sawicki podczas śniadania prasowego na polskim stoisku podczas targów Zielony Tydzień w Berlinie.

„Zielony Tydzień” w Berlinie rozpoczął promocję polskiej żywności na rynkach zagranicznych

Minister poinformował, że za miesiąc uczestniczyć będziemy w targach żywności w Dubaju. Na marzec zaplanowany jest udział w podobnej imprezie w Londynie. Kolejna promocja żywności odbędzie się w Madrycie. W Hiszpanii ma być zaprezentowana żywność z "wyższej półki" czyli produkty delikatesowe. W czerwcu planujemy wyjazd na targi Sial do Toronto. W lipcu do Waszyngtonu wybierają się firmy wędliniarskie realizujące unijny program promocji mięsa na rynkach poza unijnych.


Podczas Zielonego Tygodnia widać znaczne zwiększenie zainteresowania produktami polskimi. Nasze zintensyfikowane działania promocyjne pokazują Polskę wszechstronnie, poprzez bogatą, różnorodną smakowo kuchnię regionalną, aż po prezentację naszych walorów kulturowych i środowiskowych. W promocji wspomagał polskich wystawców znany Karol Okrasa. Na polskim stoisku prezentował on tradycyjne potrawy, które przygotowywał także w towarzystwie goszczących na naszym stoisku ministrów innych krajów. Do degustacji polskich specjałów zachęcał Steffen Möller wspomagając w promocji polskich wystawców.


„ Zachęcamy wszystkich odwiedzających do poznawania naszego kraju poprzez smaki polskich produktów. Naszych gości zapraszamy do podróży kulinarnej po różnych regionach Polski, w których przedstawiamy szeroki wachlarz produktów spożywczych wzbogacony o interesujące elementy kultury ludowej tych regionów” – podkreślił minister Sawicki.


Wspomniał również o tym, że nasze produkty często sprzedawane są pod markami wielkich sieci handlowych, które wymuszają anonimowość na polskim producencie. „Przeprowadziliśmy rekonesans w niemieckich sklepach spożywczych. Dostrzegłem tam wiele produktów, które prawdopodobnie są importowane z Polski, ale nie zawierają informacji o kraju jego pochodzenia. Zależy nam na tym, aby polskie produkty były rozpoznawalne. Temu służyć będą dalsze działania promocyjne prowadzone w Niemczech” – stwierdził minister.


Powiedział również, że stale zwiększający się poziom eksportu polskich produktów rolnych jest dowodem na zainteresowanie Europy i świata naszą żywnością. Dodał, że coraz śmielej i na coraz to nowych rynkach będziemy oferować polskie produkty.


Międzynarodowy Zielony Tydzień jest unikalną międzynarodową wystawą poświęconą sektorowi przemysłu rolniczego. Wielu producentów żywności wykorzystuje te targi, aby sprawdzić jak na ich nowe produkty zareaguje rynek. Targi te to nie tylko wystawcy i zwiedzający, to także około 300 konferencji i seminariów, dyskusji, paneli i warsztatów towarzyszących to także okazja do dyskusji i rozmów bilateralnych.


Polski minister rolnictwa wykorzystując tę okazję prowadził kolejne rozmowy. Dotyczyły one zarówno współpracy dwustronnej, jak także przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej. Wczoraj spotkał się z wiceminister spraw zagranicznych Niemiec, pełnomocnikiem Rządu Federalnego ds. stosunków z Polską Cornelią Pieper, a także z przewodniczącą Niemieckiej Partii Zielonych Renate Künast oraz wiceministrami gospodarki i środowiska. Dziś rozmawiał z 30. osobową grupą posłów z frakcji parlamentarnej CDU/CSU.


Przebywający na targach w Berlinie podsekretarz stanu Marian Zalewski odbył także szereg spotkań m.in. z przedstawicielami Komisji Rolnictwa Parlamentu Badenii – Wirtembergii. Rozmowy dotyczyły rolnictwa i gospodarki żywnościowej w Polsce, a także oczekiwań co do reformy WPR i rozwoju obszarów wiejskich.


Tegoroczny "Zielony Tydzień" to ponad 400 tys. uczestników, obecność 50. ministrów rolnictwa z całego świata, ponad 300 konferencji i 5 tys. akredytowanych dziennikarzy. Targi potrwają do 30 stycznia.


Źródło:http://www.minrol.gov.pl/
Tagi:

Najświeższe wiadomości zawsze na czas!

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości z branży raz w tygodniu bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail!