Kategorie
Zobacz również tu
-
2025-06-16
-
MRiRW w sprawie aplikacji suszowej
2025-06-16
Poznaj produkty
-
DEUTZ - szyba drzwiowa z nadrukiem
2011-12-13 -
SZ/SF Ładowacze czołowe Steyr
2020-03-12 -
Hale dla rolnictwa
2014-07-14 -
Rivakka - Gniotownik Greenmaker G7
2015-04-03
77, 4 mln euro na promocję unijnej żywności
Komisja Europejska zatwierdziła 27 programów – w tym cztery z Polski, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie. Całkowity budżet wynosi 77,4 mln euro - w tym 39 mln wkładu ze środków wspólnotowych.

Promocja żywności
Wybrane programy obejmują różne kategorie produktów, takie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, produkty wysokiej jakości), kwiaty, mięso wysokiej jakości, w tym po raz pierwszy baraninę.
Komisarz UE ds. rolnictwa Dacian Cioloş powiedział - Cieszę się, że mogę potwierdzić naszą decyzję o wsparciu tych nowych programów promocyjnych, które obejmą również po raz pierwszy baraninę. Mam nadzieję, że przyczynią się one do zwiększenia konsumpcji i sprzedaży tych produktów w tych trudnych czasach. W ciągu ostatnich 5 lat staliśmy się eksporterem netto produktów rolnych, a wartość wywozu rosła szybciej niż jego wielkość, gdyż konsumenci w innych częściach świata doceniają europejskie tradycje, normy jakości i smak produktów.Te nowe środki przyczynią się do dalszej poprawy tej reputacji.
Do 15 czerwca 2014 roku, w ramach drugiego etapu selekcji programów promocyjnych i informacyjnych na rok 2014, służby Komisji otrzymały 43 propozycje programów ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki państw trzecich. Zgłoszenia oceniono i do objęcia wsparciem wybrano 27 propozycji programów. 21 spośród nich dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć − państw trzecich. Programy te ukierunkowane są na następujące regiony i państwa trzecie: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Japonia, Afryka Północna i Turcja.
Co więcej, w dwóch przyjętych programach uczestniczą organizacje znajdujące się w różnych państwach członkowskich, które wspólnie prowadzą kampanię promocyjną. W kontekście uzgodnionej niedawno reformy polityki promocyjnej, ten rodzaj kampanii promocyjnych będzie jeszcze bardziej rozpowszechniany.
