Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-05-03
-
Historycznie niskie bezrobocie w marcu
2024-05-03 -
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Brony talerzowe X - MUSTANG
2012-01-04 -
DEUTZ - szyba boczna przezroczysta
2011-12-13 -
Ciągnik rolniczy Farmtrac 353
2013-07-18 -
Dmuchawa ssąco-tłocząca 15 kW
2016-02-05 -
STEYR - szyba boczna przód P przezroczysta
2011-12-13
77, 4 mln euro na promocję unijnej żywności
Komisja Europejska zatwierdziła 27 programów – w tym cztery z Polski, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie. Całkowity budżet wynosi 77,4 mln euro - w tym 39 mln wkładu ze środków wspólnotowych.
Promocja żywności
Wybrane programy obejmują różne kategorie produktów, takie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, produkty wysokiej jakości), kwiaty, mięso wysokiej jakości, w tym po raz pierwszy baraninę.
Komisarz UE ds. rolnictwa Dacian Cioloş powiedział - Cieszę się, że mogę potwierdzić naszą decyzję o wsparciu tych nowych programów promocyjnych, które obejmą również po raz pierwszy baraninę. Mam nadzieję, że przyczynią się one do zwiększenia konsumpcji i sprzedaży tych produktów w tych trudnych czasach. W ciągu ostatnich 5 lat staliśmy się eksporterem netto produktów rolnych, a wartość wywozu rosła szybciej niż jego wielkość, gdyż konsumenci w innych częściach świata doceniają europejskie tradycje, normy jakości i smak produktów.Te nowe środki przyczynią się do dalszej poprawy tej reputacji.
Do 15 czerwca 2014 roku, w ramach drugiego etapu selekcji programów promocyjnych i informacyjnych na rok 2014, służby Komisji otrzymały 43 propozycje programów ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki państw trzecich. Zgłoszenia oceniono i do objęcia wsparciem wybrano 27 propozycji programów. 21 spośród nich dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć − państw trzecich. Programy te ukierunkowane są na następujące regiony i państwa trzecie: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Japonia, Afryka Północna i Turcja.
Co więcej, w dwóch przyjętych programach uczestniczą organizacje znajdujące się w różnych państwach członkowskich, które wspólnie prowadzą kampanię promocyjną. W kontekście uzgodnionej niedawno reformy polityki promocyjnej, ten rodzaj kampanii promocyjnych będzie jeszcze bardziej rozpowszechniany.