Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
DEUTZ - szyba drzwiowa z nadrukiem
2011-12-13 -
Przyczepa rolnicza typ DB 14 000
2014-10-16 -
Ładowacz Czołowy XTREME 3 Hydramet
2020-03-12 -
Rozrzutnik obornika N-255/4 8 ton Igamet
2016-05-13 -
Opryskiwacze hydrauliczne 1600 litrów
2015-05-11
Sprzedaż bezpośrednia żywności pochodzenia zwierzęcego
W dniu 26 października 2015 r. opublikowano rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 września 2015 r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej (Dz. U. poz. 1703).

Sprzedaż bezpośrednia żywności
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. uchylając w tym dniu obecnie obowiązujące w tym zakresie przepisy tj. rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej (Dz. U. z 2007 r. Nr 5, poz. 38).
Nowo opublikowane rozporządzenie reguluje kwestie wymagań weterynaryjnych przy prowadzeniu produkcji niewielknormy ich ilości nieprzetworzonych produktów pochodzenia zwierzęcego tj. małych ilości surowców pochodzenia zwierzęcego, mięsa z drobiu i zajęczaków poddanych ubojowi w gospodarstwie rolnym, zwierzyny łownej lub mięsa zwierząt łownych celem ich sprzedaży konsumentom końcowym lub lokalnym zakładom detalicznym, które bezpośrednio zaopatrują konsumenta końcowego.
Rozporządzenie to wprowadza szereg ułatwień dla podmiotów, w tym rolników i pszczelarzy prowadzących sprzedaż bezpośrednią produktów pochodzenia zwierzęcego w stosunku do wymagań weterynaryjnych obecnie obowiązujących w tym zakresie, np. poprzez wprowadzenie możliwości przekroczenia wielkości sprzedaży bezpośredniej przez podmiot w danym tygodniu czy też wprowadzenie możliwości sprzedaży bezpośredniej jaj z gospodarstwa oraz zniesienie, pod pewnymi warunkami, ograniczenia dotyczącego obszaru sprzedaży bezpośredniej w przypadku sprzedaży podczas wystaw, festynów, targów oraz kiermaszy organizowanych w celu promocji tych produktów, tj. wprowadzenie możliwości sprzedaży podczas takich imprez na terytorium całego kraju.
