Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polska żywność aktywnie promowana w Internecie

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W latach 2010-2015 firmy z branży rolno-spożywczej zwiększyły udział wydatków na promocję...

W latach 2010-2015 firmy z branży rolno-spożywczej zwiększyły udział wydatków na promocję swoich produktów z 1,2 do 3,4 proc. kosztów całkowitych. Najpopularniejszymi kanałami promocji są: uczestnictwo w targach i obecność w Internecie. Blisko 90 proc. ankietowanych firm planuje zwiększyć swoją aktywność promocyjną w sieci, szczególnie przy pomocy mediów społecznościowych – wynika z raportu „PromocjaŻywności.pl” przygotowanego przez analityków Banku BGŻ BNP Paribas. Raport został opracowany m.in. na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród przedstawicieli firm z branży rolno-spożywczej.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Siła promocji w Internecie

Promocja staje się coraz ważniejszym elementem działalności polskiego sektora rolno-spożywczego. Jednym z najważniejszych kanałów promocji na rynku żywności, niezmiennie od lat,  pozostaje udział w targach, a na drugim miejscu ankietowani wskazali Internet, który jednocześnie jest najszybciej rozwijającym się medium wykorzystywanym w promocji. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz serwisy takie jak Facebook czy Twitter stały się na przestrzeni ostatnich pięciu lat najpopularniejszymi formami internetowej promocji wyprzedzając tradycyjną reklamę w Internecie. Wynika to ze stosunkowo niskiego kosztu i możliwości szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Szybkie tempo wzrostu odnotowują blogi, szczególnie o tematyce kulinarnej, które są atrakcyjnym kanałem promocji dla niektórych producentów i przetwórców żywności.

Trendy się zmieniają

W analizowanym okresie zauważamy duże zmiany w podejściu do promocji w środkach masowego przekazu. Promocja w mediach tradycyjnych (telewizja, radio) staje się relatywnie mniej popularna. Wraz z rozwojem technologii oraz zmianą struktury pokoleniowej konsumentów  ewoluują również kanały dotarcia do nich. Wzrost znaczenia niektórych form promocji jest rezultatem dynamicznie pojawiających się nowych trendów w Internecie. Nasze badanie potwierdza, że przedstawiciele firm z sektora rolno-spożywczego świetnie zdają sobie z tego sprawę – powiedział Michał Koleśnikow, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas.  – Interesujące jest, że mimo rozwoju nowoczesnych form komunikacji, targi niezmiennie cieszą się dużą popularnością, zarówno wśród dużych przedsiębiorstw, jak i firm zatrudniających poniżej dziesięciu osób – dodał Michał Koleśnikow.

Instytucje rządowe też mogą pomóc

Dobre, bo polskie

Ponad 30 proc. ankietowanych potwierdziło, że podkreślanie polskości w przekazie marketingowym promującym produkty żywnościowe przekłada się na wzrost przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym. Jednak w przypadku sprzedaży swoich produktów za granicę ankietowani nie zauważają już takiej zależności.

Ponad 90 proc. respondentów zapytanych o plany na najbliższe lata, zamierza zwiększyć swoją sprzedaż na rynkach zagranicznych, a blisko 76 proc. planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć aktywność promocyjną na tych rynkach. Różnego rodzaju badania pokazują również rosnącą świadomość dotyczącą pochodzenia żywności i patriotyzm w tym zakresie wśród polskich konsumentów, co powoduje, że aż 76 proc. badanych przedsiębiorstw chce podkreślić polskie pochodzenie żywności w przekazie marketingowym.

Czytaj dalej na następnej stronie...


1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +4 pkt. razem głosów: 4





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl