Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polski eksport artykułów rolno-spożywczych na fali wznoszącej

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Mimo bardzo sporych zmian w strukturze towarowej polskiego eksportu, polegających m.in. na...

Mimo bardzo sporych zmian w strukturze towarowej polskiego eksportu, polegających m.in. na zwiększeniu się udziału produktów wysoko przetworzonych jak samochody, części i podzespoły motoryzacyjne, wyroby przemysłu elektronicznego, sprzętu AGD itp., Polska dalej jest dużym dostawcą artykułów rolno-spożywczych – zauważa Enterprise Europe Network.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Po wejściu po Unii Europejskiej polskie produkty żywnościowe zyskały bardzo dobrą markę na rynkach pozostałych państw. Stąd zwyżka sprzedaży tych przetworów z 3,5 mld EUR w 2004 r. do ponad 9 mld EUR w 2010 r. Jedyna przerwa w tendencji wzrostowej pojawiła się w kryzysowym 2009 r., kiedy w większości państw UE nastąpił mniejszy popytu na dobra konsumpcyjne, w tym także artykuły rolno-spożywcze.
 
Niemniej jednak czołowym unijnym odbiorcą polskich artykułów rolno-spożywczych są Niemcy. W 2010 r. wartość tego wywozu wyniosła 3 mld EUR, co stanowiło ponad 31% całej wysyłki tych produktów do krajów UE.
 
Zaraz za nimi znalazła się Wielka Brytania z udziałem prawie 10%. Awans tego kraju to niewątpliwie wynik dużej polskiej emigracji po otwarciu brytyjskiego rynku pracy już w pierwszym okresie członkostwa w UE.
 
Trzecim istotnym kierunkiem polskiego eksportu artykułów rolno-spożywczych są Czechy. W 2010 r. na ten kraj przypadło 8,6% wartości polskiej wysyłki do krajów Unii Europejskiej.
 
W towarowej strukturze polskiego wywozu artykułów rolno-spożywczych do krajów UE dominują mięso i podroby jadalne. W 2010 r. przypadło na nie prawie 19% całego eksportu omawianej grupy towarowej. Na drugiej pozycji znalazły się produkty mleczarskie, jaja ptasie, miód naturalny oraz inne produkty pochodzenia zwierzęcego, z udziałem 11,4%, a na trzeciej - różne przetwory spożywcze, w tym przede wszystkim sosy, buliony, zupy, koncentraty i lody, na które w 2010 r. przypadło 8% całego polskiego wywozu artykułów rolno-spożywczych.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Wniosek o zakaz importu ziemniaków z Egiptu
  • Wniosek o zakaz importu ziemniaków z Egiptu

    W ziemniakach pochodzenia egipskiego wykryto groźną dla upraw bakterię. W związku z tym minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisał wniosek do Komisji Europejskiej o wprowadzenie zakazu importu...
  • Pszczoły aż z 200 uli mogły zginąć - ku przestrodze
  • Pszczoły aż z 200 uli mogły zginąć - ku przestrodze

    Świadomość rolników jest coraz większa jak ważną rolę pełnią pszczoły. Tylko w tym roku z uwagi na brak pszczół w niektórych województwach były przewożone one z lubelskiego czy...
  • Zarząd KRIR w sprawie projektów zmian ustawy o ochronie zwierząt
  • Zarząd KRIR w sprawie projektów zmian ustawy o ochronie zwierząt

    Zarząd KRIR, oczekuje wycofania z przedłożonych projektów zapisów dotyczących zakazu chowu i hodowli zwierząt w celu pozyskiwania z nich futer, uboju zwierząt gospodarskich bez uprzedniego oraz...
  • Prognoza globalnych zbiorów zbóż
  • Prognoza globalnych zbiorów zbóż

    Globalne zbiory zbóż z wykluczeniem ryżu w sezonie 2018/2019 mogą wynieść 2 089 mln ton, czyli o 1% więcej niż w poprzednim sezonie, ale o 1% mniej niż w rekordowym sezonie 2016/2017, kiedy...
  • Handel rybami i ich produktami
  • Handel rybami i ich produktami

    W styczniu 2018 r., spośród podstawowych grup produktów, wzrósł eksport przetworów i konserw z ryb o 12,7% do 12,07 tys. t.




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl