Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Rynek kawy w Polsce jest już wart ponad 5 mld zł

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Rynek kawy w Polsce systematycznie się rozwija. Przeciętny Polak wypija w ciągu roku napar...

Rynek kawy w Polsce systematycznie się rozwija. Przeciętny Polak wypija w ciągu roku napar z 3 kg ziaren kawy, ale jak zaznaczają eksperci, rynek ma duży potencjał rozwojowy. Szybciej niż spożycie wzrasta wartość kupowanego surowca, a to oznacza, że konsumenci coraz częściej sięgają po kawę premium. Dynamicznie rośnie również oferta ekspresów ciśnieniowych i kapsułkowych.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Trendy konsumenckie i sprzedażowe pokazują, że rynek będzie rozwijał się w kierunku kawy premium. O ile spożycie kawy ilościowo jest na stabilnym poziomie, o tyle wartość rynku rośnie z roku na rok właśnie ze względu na zwiększanie się segmentu kawy premium i kawy jakościowej – mówi agencji Newseria Joanna Turczyk, marketing manager w Nespresso.
 
Dane Euromonitoru wskazują, że wartość rynku kawy w Polsce w ubiegłym roku przekroczyła 5 mld zł. Przewidywania na najbliższe lata mówią o stałym wzroście o ponad 1% rocznie i w 2016 roku wartość ma osiągnąć blisko 5,5 mld zł.
 
W Polsce 90 proc. dorosłej populacji deklaruje, że pije kawę, więc rynek konsumentów jest bardzo duży. Nie pijemy jeszcze jej dużo w porównaniu z innymi krajami, bo jest to około 3 kg rocznie, ale jeśli patrzymy na kraj jako całość, to pod względem konsumpcji jesteśmy na 11. miejscu na świecie – zaznacza Turczyk.
 
W przeliczeniu na ilość naparu statystyczny Polak wypija w ciągu roku 95 litrów kawy. W czołówce konsumpcji od lat utrzymują się Brazylia, Stany Zjednoczone oraz Niemcy, gdzie na mieszkańca przypada około 10 kg ziaren. Wysoko uplasowały się również kraje skandynawskie, gdzie pity napar jest dużo mocniejszy niż w pozostałych krajach i choć jego spożycie jest mniejsze, to w przeliczeniu na ziarna kawy Skandynawowie są liderami, gdyż przypada tam 15 kg na mieszkańca.
 
Jak podkreśla Turczyk, wyższa sprzedaż kawy premium wynika również z faktu, że Polacy coraz częściej zwracają uwagę na jakość jedzenia i są otwarci na nowe trendy.
 
Nowe restauracje, nowy sposób jedzenia, slow food, wszelkiego rodzaju trendy kulinarne i w ogóle moda na gotowanie w Polsce jak najbardziej służą temu, żeby zwracać uwagę na jakościowe jedzenie, w tym kawę – podsumowuje Joanna Turczyk. 
 
Zdaniem Joanny Turczyk rynek w Polsce jest rozwojowy, wchodzą nowi producenci kawy i ekspresów do nich. Rośnie sprzedaż ekspresów ciśnieniowych automatycznych oraz kapsułkowych.
 
W tej chwili najszybciej rozwijającym segmentem rynku kawowego jest właśnie segment kawy porcjowanej, w kapsułkach, dlatego że to jest nowy system, wygodny, ułatwiający przygotowanie w domu kawy wysokiej jakości. Urządzenia są też dużo mniejsze niż do tej pory tradycyjne ekspresy do kawy, o różnych wzorach i kolorach – ocenia Joanna Turczyk z Nespresso.
 
Bardzo istotny dla rynku pozostaje segment business to business, czyli branża hotelarsko-gastronomiczna i biurowa.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski
  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski

    W styczniu i lutym tego roku zaimportowano do Polski 151.428 ton rzepaku (w tym 62.155 ton w styczniu), głównie z Czech, Słowacji i Rumunii. Jest to wynik prawie dwukrotnie większy niż przed rokiem.
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód

    Przeobrażenia gospodarcze i polityczne powodują zmiany w każdej branży. Sektor mięsa w UE jest tego idealnym przykładem – stopniowo, ale nieustannie zmniejsza się produkcja w „starej UE”...
  • Rosnące ceny jaj
  • Rosnące ceny jaj

    W drugiej połowie 2017 r. wystąpiła bardzo silny zwyżkowy trend cen na unijnym rynku jaj. Przyczyną było wykrycie niedozwolonych substancji i wycofanie dużych partii jaj z handlu detalicznego w...
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie

    W 2016 roku turniej Precyzyjny Gospodarz wystartował z nową, odświeżoną formułą. Pierwszych Precyzyjnych Gospodarzy w VI sezonie konkursu, poznaliśmy podczas AGRO-PARK w Lublinie i Opolagrze w...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl