Szybki rozwój rynku izotoników

Rynek napojów izotonicznych w zeszłym roku przekroczył 134 mln złotych.


Według Nielsena zakupiliśmy w roku ubiegłym prawie 18 mln litrów tego napoju, co daje 15 procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego, gdzie nie rosła sprzedaż żadnego z napojów w takim tempie.

 

Co więcej, otóż w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku popyt na izotoniki wzrósł o następne 4,5 procent. W związku z tym wydaliśmy na nie prawie tyle samo co w roku poprzednim, czyli około 104 mln złotych.

 

Niemniej jednak zdecydowanym liderem napojów izotonicznych jest Coca-Cola i jej napój Powerade. Następny to polski Oshee oraz PepsiCo ze swoim Gatorade.

 

Jednakże nie tylko Oshee chce zdobyć rynek, gdyż ten sam cel obrał sobie FoodCare z napojem 4Move, z którym to chce zawładnąć rynkiem w 15 procentach. Poza tym oba te polskie przedsiębiorstwa planują podbój rynków za granicą.



Tagi: