Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Coraz chętniej sięgamy po żywność ekologiczną

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Polski rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 700 mln zł – wynika z szacunków Organic...

Polski rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 700 mln zł – wynika z szacunków Organic Farma Zdrowia – i dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku sprzedaż firmy wzrosła (o 8,5 proc.), mimo że dla branży spożywczej to był trudny okres. Dobry początek roku pozwala liczyć na ożywienie.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Zdaniem Sławomira Chłonia, prezesa spółki Organic Farma Zdrowia (OFZ), rok 2013 był dla branży spożywczej trudny – konsumpcja indywidualna w Polsce praktycznie nie wzrosła, a więcej sprzedawały jedynie dyskonty.

Na tym tle jesteśmy niezwykle zadowoleni ze wzrostu o 8,5 proc., choć w poprzednich latach notowaliśmy nawet rzędu 30-40 proc. Uruchomiliśmy też pięć nowych obiektów handlowych: w Warszawie, Katowicach i Gdyni – mówi w rozmowie z Newseria Biznes Sławomir Chłoń.


Firma uzyskała obroty na poziomie 41 mln zł, a jak twierdzi prezes, w pierwszym kwartale tego roku już widać co najmniej kilkunastoprocentowe wzrosty. Pozwala to mieć nadzieję, że ubiegłoroczne zahamowanie wzrostu było chwilowe, i spokojnie myśleć o dalszym rozwoju.

W tym roku będziemy otwierać kolejne jednostki, ale skupiamy się na poprawianiu jakości już istniejących obiektów, oferty i logistyki tak, aby zwiększyć satysfakcję klientów. Większa lojalność to więcej klientów i większe zakupy. Te plany już przynoszą efekty – komentuje prezes firmy Organic Farma Zdrowia.

Na razie firma koncentruje się na większych miejscowościach, bo na wchodzenie do mniejszych miejscowości jest jeszcze za wcześnie. Wskazują na to badania przeprowadzone przez OFZ, a także wykonane na zlecenie przez TNS.

Na razie poziom świadomości klientów dotyczący zdrowego stylu życia, ekologicznych produktów nie jest na tyle wysoki, aby uzasadniał lokowanie tam specjalistycznych sklepów – tłumaczy prezes.

Wyjaśnia, że tę lukę wypełniają delikatesy internetowe, gdzie można zamówić nawet produkty świeże oraz super- i hipermarkety, które już mają – na razie skromną – ofertę produktów organicznych. Sprzedaż online rośnie i dziś stanowi ok. 2–2,5 proc. całej sprzedaży.

Organic Farma Zdrowia rozbudowuje też logistykę. Posiada magazyny w Warszawie, w okolicach Warszawy i w Katowicach, ma też flotę samochodów dostawczych.

Mamy około 4,5 tys. produktów i wciąż pojawiają się nowi, świetni producenci prezentujący swoje produkty, a to powoduje większe potrzeby logistyczne, dlatego w tej dziedzinie trwa permanentny rozwój, i tak będzie przez wiele lat – uważa Sławomir Chłoń.

Prezes dodaje, że w tym roku firma będzie działać na już istniejącej bazie logistycznej, jednak w przyszłym roku przyjdzie pora na inwestycje w nowe powierzchnie magazynowe.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl