Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Zaczepy Pickuphitch Wkłady K80 Scharmueller
2020-05-29 -
Buty gumowe Woodmaster
2012-03-13 -
Ciągnik Steyr ABSOLUT CVT
2020-03-12 -
Prasa Fortima
2014-03-19 -
Ładowarka teleskopowa JCB 531-70
2020-05-22
Zapasy jabłek w Polsce i innych krajach UE (luty 2015)
Jak wynika z danych WAPA zaprezentowanych na Sadowniczym Forum Ekonomicznym 20/02/2015, zapasy jabłek w Unii Europejskiej na początku lutego 2015 roku wyniosły 3,66 mln t i były o 10,8% większe w odniesieniu do analogicznego czasu przed rokiem.

Zapasy jabłek
Jak podaje Bank BGŻ, w Polsce według statystyk organizacji zapasy jabłek kształtowały się w granicy 1,016 mln t, a więc to o 15,8% więcej niż rok wcześniej.
Najwyższym poziomem zapasów w Unii charakteryzowały się, podobnie jak w poprzednich miesiącach, Włochy. Kontyngent zapasów w tym kraju na dzień 1 lutego tego wyniósł 1,19 mln t. i był o 16,5% większy niż przed rokiem.
Dynamika wzrostu zapasów jabłek w ujęciu rocznym w Polsce, ale też w innych krajach UE, zmalała w styczniu i w lutym 2015 roku. Na początku grudnia minionego roku zapasy były przeciętnie wyższe w Unii Europejskiej o 12,5% niż przed rokiem, a na początku stycznia o 11,6%. jak zatem widać, w ciągu minionych dwóch miesięcy sprzedaż jabłek w krajach Wspólnoty była większa niż w tym samym czasie przed rokiem. Według WAPA, w okresie tym na rynek trafiło 1,45 mln ton jabłek, tj. 16% zwyżka w skali roku.
W Polsce ilość rozdystrybuowanych jabłek w tym okresie wyniosła 450 tys. ton, a zatem to o 23% więcej w odniesieniu do roku poprzedniego. Wysoką dynamiką sprzedaży charakteryzowały się Niemcy, gdzie w analogicznym czasie uwolniono 122 tys. ton jabłek, czyli o 51% więcej niż przed rokiem. Jedną z gorszych dynamik wykazywały Włochy, gdzie sprzedaż roczna wzrosła tylko o 7%.
W dużej mierze, przy ograniczeniu rynku eksportowego, za zwiększenie się sprzedaży odpowiadać może większy popyt wewnętrzny. Może to wynikać z wielu czynników, jak mniejszych cen jabłek, większą ich promocją, a także ich wyższą jakością w ofercie krajowej.
