| Autor: ForhangNews

LOTOS OIL dla rolnictwa

Według danych IBRM Samar, w 2010 r. zarejestrowano nieco ponad 14,4 tys. nowych ciągników. Największą popularnością wśród kupujących cieszy się grupa ciągników średniej mocy. Sprzedaż w kategorii nowoczesnych olejów dla rolnictwa Agrol wzrosła w 2010 roku o 210% w porównaniu z 2009 rokiem.

LOTOS OIL dla rolnictwa


- Rozbudowujemy linię produktów Agrol. Wprowadzamy nowe oleje i smary, ale również ulepszamy formuły, tych, które cieszą się niesłabnącą popularnością. Rosnąca sprzedaż jest najlepszym dowodem na słuszność przyjętej strategii – zapewnia Jacek Matracki dyrektor handlowy spółki LOTOS OIL S.A.


W ostatnich latach Polska dołączyła do grupy państw o największej sprzedaży ciągników. Plasując się na poziomie Wielkiej Brytanii czy Hiszpanii. Z tym, że na tle tych państw wyróżnia nas stale rosnąca sprzedaż i skuteczne opieranie się skutkom kryzysu ekonomicznego z 2008 roku.


- Rynek maszyn rolniczych, w tym przede wszystkim ciągników od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. To zapewne efekt środków z Unii Europejskiej, oraz procesu konsolidacji gospodarstw rolnych – chcemy być na nim aktywni. Choćby, dlatego, że rolnictwo to rynek wielu produktów. Od olejów silnikowych i hydraulicznych po smary – podkreśla Jacek Matracki. Od dnia przystąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej do rolników trafiło z różnych funduszy ponad 100 mld zł.


Czas zmian


To już nie chwilowy wzrost, ale trwała tendencja. Podczas ostatniego, zamkniętego w styczniu naboru wniosków o dofinansowanie modernizacji gospodarstw rolnych, do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wpłynęło 35 tysięcy wniosków na kwotę blisko 5 mld złotych. Tymczasem Agencja ma w tym roku do dyspozycji 2,5 mld złotych.


- Rolnictwo zmienia swój charakter, zarówno biorąc pod uwagę wprowadzanie nowoczesnego sprzętu, jak i wielkość gospodarstw rolnych. Szczególnie na zachodzie i południowym zachodzie kraju mamy do czynienia z gospodarstwami śmiało konkurującym na europejskim rynku. Mamy pełną świadomości, że najbliższe lata przyniosą dalszy rozwój tego sektora – uważa Jacek Neska, prezes zarządu LOTOS OIL S.A.


Dziś pozycja polskiej gospodarki żywnościowej w Unii Europejskiej jest silniejsza niż całej naszej gospodarki i stale rośnie. W Unii już jesteśmy szóstym producentem żywności, z perspektywami na dalsze umocnienie.


- Sektor rolno-spożywczy bardzo dobrze wykorzystuje możliwości, jakie dają dopłaty i dofinansowanie środkami unijnymi, inwestując i unowocześniając moce wytwórcze. Warto też podkreślić, że w ostatnich latach zdecydowanie poprawia się także, jakość zarówno surowców, jak i gotowych produktów – z przekonaniem stwierdziła Sylwia Mokrysz, członek zarządu Mokate SA. - W efekcie tych działań od kilku lat Polska jest eksporterem netto artykułów spożywczych. Kolejnym ważnym etapem w rozwoju całego sektora, będzie moim zdaniem polska prezydencja w Unii Europejskiej, która stanie się doskonałą okazją do promocji polskich produktów. Firmy stawiające na partnerstwo i współpracę z takimi przedsiębiorstwami mają niewątpliwie szansę na zwiększenie przychodów i trwałą obecność na lukratywnym rynku – zakończyła S. Mokrysz


Rynek docenia


- Analizujemy zachodzące zmiany. Bez nich trudno byłoby w ogóle myśleć o rozwoju sprzedaży – wyjaśnia Matracki. Dla nowoczesnych maszyn opracowaliśmy dedykowane produkty Premium AGROL PLUS o najwyższej jakości: olej silnikowy AGROL MOTO PLUS 15W40, oleje wielofunkcyjne typu STOU: AGROL STOU PLUS 10W30 oraz AGROL STOU PLUS 10W40. Najnowsza linia wielofunkcyjnych produktów AGROL PLUS ze względu na znakomitą charakterystykę lepkościową i jakościową przeznaczona jest do najnowszej konstrukcji silników oraz układów przeniesienia napędu i mocy w ciągnikach i maszynach rolniczych intensywnie eksploatowanych. Oba oleje AGROL STOU PLUS otrzymały certyfikat niemieckiego producenta przekładni i skrzyń biegów ZF.


LOTOS Oil wchodzi w skład grupy kapitałowej LOTOS i zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem na rynku olejów silnikowych w Polsce. Sztandarowym produktem firmy jest rodzina olejów silnikowych LOTOS. Drugą marka olejową kierowaną do użytkowników profesjonalnych jest rodzina olejów TURDUS. Spółka oferuje też gamę ultranowoczesnych olejów silnikowych LOTOS QUAZAR. Całość procesów produkcyjnych objęta jest Systemem Zarządzania, Jakością, ISO 9001: 2000.


LOTOS Oil, posiada też certyfikat systemu zarządzania, zgodny z wymaganiami systemu AQAP 2110. W 2008 roku spółka podpisała umowę o strategicznym partnerstwie z firmą LUBRIZOL, w dziedzinie technologii dodatków smarnych. LOTOS Oil jest członkiem Association Technique de L'Industrie Européene des Lubrifiants. Stowarzyszenie to zrzesza najważniejszych producentów i sprzedawców olejów silnikowych w Europie.Spółka uczestniczy również w pracach ELGI: European Lubricating Grease Institute.



Tagi: