Szklanka mleka dla wszystkich?

Tak, ale rzadziej, czyli rozpoczęcie kolejnej akcji pt. „Szklanka mleka” z mniejszym budżetem w tym roku.

 

12 tysięcy placówek oświatowych zostało objętych tym programem. Oczywiście chętnych było zdecydowanie więcej.

 

Nic w tym dziwnego, skoro mleko jest bardzo dobre dla dzieci, gdyż jest niezbędnym elementem odpowiedniego rozwoju najmłodszych. W latach poprzednich każde dziecko objęte tym programem otrzymywało mleko od poniedziałku do piątku, obecnie dzieci te otrzymują swoją porcję tylko 3 razy w tygodniu.

 

Większość ekspertów twierdzi, że po obniżeniu budżetu na program, takie rozwiązanie będzie najbardziej sprawiedliwe. Dlatego też zaproponowano, żeby zmniejszyć liczbę dni wydawania mleka niż liczbę dzieci otrzymujących ten produkt.

 

Dyrektorzy placówek żałują, że mleko nie jest wydawane przez wszystkie pięć dni w tygodniu, chociaż twierdzą, że dobrze jak w ogóle jest dzieciom wydawane.

 

Niemniej jednak narzekającą stroną są mleczarnie, gdyż według nich wyprodukowanie takich kartoników w żaden sposób nie jest opłacalny. Nie koniecznie. Poniekąd jest to idealna inwestycja. Dlaczego? Otóż, dane za darmo dziecku mleko posiada na pudełku logo firmy. Co za tym idzie, dziecko zapamięta,że dostało od tej firmy darmowe mleko, o którym powie rodzicom.

 

Jest to bardzo stara technika marketingowa polegająca na budowaniu w świadomości od najmłodszych lat pewnej, określonej marki. Z badań wynika, że większość tak ukształtowanych dzieci wraca po latach do tych zapamiętanych symboli, smaków i skojarzeń oraz firm i korzysta z ich usług.



Tagi: