| Autor: redakcja3

Młodszy brat dużego CARGOSA. CLAAS CARGOS 8000

Wraz z wprowadzeniem serii CARGOS 9000 w 2009 roku, CLAAS na nowo wynalazł koncepcję przyczepy typu kombi. Dzięki możliwości demontażu agregatu podbierającego (podbieracza, rotora oraz zespołu noży) daje możliwość przekształcenia przyczepy samozbierającej w transportową. Rozwiązanie takie jest wyjątkowe na rynku dlatego nazwaliśmy serię CARGOS przyczepami wielozadaniowymi, w których dodatkowo w każdej chwili można zdemontować 3 walce wyładowujące. Opierając się na doświadczeniu zdobytym z serii 9000 oraz nowym rozwiązaniom wprowadzamy na rynek serię CARGOS 8000.

Młodszy brat dużego CARGOSA. CLAAS CARGOS 8000

CLAAS CARGOS 8000

Do nowej serii CARGOS 8000 należą trzy modele 8500, 8400 i 8300 o ładowności 41, 35,5 i 30 m³ (DIN). Opcjonalnie hydropneumatycznie odciążany podbieracz po raz pierwszy jest napędzany hydraulicznie. Zabezpiecza to elementy podbieracza, zwiększa trwałość i pozwala na jednorodne i czyste zbieranie plonu w każdych warunkach. Agregat załadunku i cięcia został całkowicie zaprojektowany od nowa. Tak jak u większego brata rotor o średnicy 860mm posiada dziewięć spiralnych rzędów zębów o szerokości 22mm, ale ułatwiliśmy konserwację, gdyż segmenty rotora są przykręcane a nie spawane. Zespól tnący posiada 40 dwustronnych noży, które łatwo można obracać wydłużając czas pracy przyczepy wielozadaniowej. Zabezpieczenie noży może być regulowane z zależności od warunków panujących na polu.

Wygodna pozycja stojąca przy zmianie noży

Absolutną nowością jest regulowany przedni fragment podłogi z przenośnikiem łańcuchowym, który może być opuszczany hydraulicznie o 90° w dół do wygodnej wymiany noży lub do pozycji horyzontalnej dla łatwiejszego i szybszego wyładunku . W celu osiągnięcia maksymalnego załadunku maszyna może być wyposażona w hydraulicznie regulowaną klapę dachową sterująca automatyka załadunku oraz dodatkowo w czujnik obciążenia rotora dzięki czemu osiągamy idealne zagęszczenie materiału a przez to mniej transportów z pola na pryzmę.

Optymalny załadunek i szybki wyładunek dzięki ruchomej przedniej części podłogi z przenośnikiem.

Stosując metodę sprawdzone i przetestowane kontynuujemy koncepcje EFS (EFFICIENT FEEDING SYSTEM). Bezpośrednio po pocięciu materiał jest przenoszony do wnętrza przyczepy za pomocą przenośnika podłogowego, który jest obniżony w przedniej części o 500mm, rozwiązanie takie poprawia stopień zgniotu oraz ułatwia przepływ materiału oszczędzając paliwo.

Również wyładunek jest łatwiejszy, gdyż przód podłogi w czasie wyładunku jest hydraulicznie przestawiany do pozycji horyzontalnej.

Nowy poziom wejściowy w segment TRIDEM

Koncepcja podwozia pojazdu również zostałam zmodernizowana w CARGOS 8000. Wszystkie trzy modele są dostępne z nowym zawieszeniem tandemowym, do wybory ze sprężyną paraboliczną lub amortyzacją hydrauliczną. Dla modelu CARGOS 8500, który ma objętość ładunkową 41 m³ (DIN), CLAAS opracował również nowe zawieszenie tridem z mechaniczny amortyzowaniem, dzięki czemu w ekonomiczny sposób wchodzimy w segment przyczep trzyosiowych a dla bardziej wymagających dostępny jest tridem z amortyzacja hydrauliczną.

Obsługa i inne ciekawe funkcje

Do obsługi serii CARGOS oferowane są trzy warianty. Klient może wybrać pomiędzy komfortowym terminalem ISOBUS: COMMUNICATOR II, mniejszym i prostszym terminalem OPERATOR oraz wariantem „ISOBUS – Kabel”, w którym przyczepa sterowana jest z zewnętrznego terminala ISOBUS lub z terminala w ciągniku.

CLAAS oferuje dla CARGOS 8000 również inne wyposażenie, które znane jest już z maszyn CARGOS 9000 na przykład wskaźnik poziomu naładowania, czy system ważenia. Obie serie CARGOS, są kompatybilne z systemem TELEMATICS.



Tagi:
źródło: