Kategorie
Zobacz również tu
-
2023-03-28
-
Ceny skupu świń rzeźnych (19.03.2023)
2023-03-28
Poznaj produkty
-
GŁĘBOSZ PŁUG DŁUTOWY TYP-PDH Agro-Lift
2020-05-21 -
DOLOKORN®
2012-01-17 -
Kurniki BORGA
2016-04-18 -
FLORAMIX TRUSKAWKA (Nawóz dolistny)
2012-01-18 -
Kompresor MTZ100HS4VE
2015-11-25
Rośnie dostępność żywności ekologicznej. Coraz częściej kupujemy ją w dyskontach
W minionym roku na rynku żywności ekologicznej obserwowaliśmy niepokój spowodowany pandemią i inflacją. Klienci szukali oszczędności. Jednocześnie zwiększała się dostępność produktów bio, głównie dzięki rozszerzaniu oferty w dyskontach. Bardziej powszechna stawała się też wiedza o produktach ekologicznych. W efekcie rynek odnotował wzrost o ok. 10%. Rosła sprzedaż online, jak i stacjonarna. W 2021 roku Farma Świętokrzyska, by sprostać oczekiwaniom rynku, obniżyła ceny produktów o 20-30%, co było możliwe m.in. dzięki zwiększeniu ich podaży, optymalizacji działań produkcyjnych i automatyzacji procesów. W 2022 roku wzrost będzie kontynuowany. Na sile zyska trend zastępowania produktów mięsnych w diecie żywnością wegańską i wegetariańską - Łukasz Gębka, właściciel i prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Sprzedaż online wciąż rośnie
Wzrost sprzedaży produktów ekologicznych był widoczny zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online. W porównaniu do 2020 roku, gdy odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w sklepie internetowym o ponad 100%, w minionym roku kanał online rósł wolniej. Jednak w odniesieniu do 2019 roku, czyli czasów sprzed pandemii, w zeszłym roku w naszym sklepie biozfarmy.pl osiągnęliśmy wzrost o 200%. Dużym powodzeniem cieszyły się niepasteryzowane kiszonki oraz świeże warzywa i owoce. Obserwujemy również szybki rozwój segmentu gotowych produktów, np. dań obiadowych.
Mniej mięsa, więcej warzyw
W 2022 roku rynek żywności ekologicznej w Polsce czeka dalszy rozwój. Jednym z niewielu pozytywnych skutków pandemii jest rosnący nacisk na zdrowy styl życia, którego ważnym elementem jest odpowiednia dieta. Dzięki zwiększonej dostępności jedzenia bio, rośnie świadomość jego zalet i różnic w porównaniu do żywności konwencjonalnej. Coraz większa jest też wiedza na temat korzyści zdrowotnych i sposobów zastępowania mięsa w diecie produktami roślinnymi. W efekcie w najbliższych miesiącach wzrośnie sprzedaż produktów wegańskich i wegetariańskich. Z pewnością zobaczymy również rozwój segmentu roślinnych dań gotowych, który napędzać będzie potrzeba zdrowej diety oraz wciąż szybkie tempo życia. Dalej rozwijać się będzie sprzedaż e-commerce. Widzimy, że klienci, którzy raz zdecydują się na zamówienie produktów spożywczych przez internet chętnie takie zakupy ponawiają.
