Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Tracza polerska WG1520
2014-08-05 -
Folia do sianokiszonki SILOLECH
2015-02-25 -
Agregat uprawowo-siewny T40S-Staltech
2016-05-13 -
Ścinarka do wierzby KWE-7
2016-03-01 -
owijarka do bel okrągłych McHale 991TBER
2016-05-06 -
Wyposażenie chlewni - hodowla tuczników
2014-07-10 -
SEPARATOR S 650/ S 850 BAUER
2020-05-05
Komisja Europejska (KE) przygotuje nową strategię promocji żywności?
KE będzie nakłaniać do zakładania targowisk w miastach oraz promować będzie żywność o najwyższej jakości. Wszystkie promowane produkty będą pochodzić z krajów Unii Europejskiej.

Promocja obejmować będzie nie tylko obszar danego regionu czy kraje Wspólnoty, ale dużą uwagę poświęci również rynkom spoza Unii Europejskiej. KE ma nadzieję na to, że promocja podniesie świadomość konsumentów odnośnie produkcji artykułów rolnych o wysokiej jakości.
Niestety jedynym mankamentem projektu są środki. Gdyby budżet na to pozwalał, to Unia mogłaby promować swoje produkty w każdym zakątku ziemi. Nie jest to jednak możliwe. Dlatego też tak niezwykle ważne jest aby wybrać takie rynki, gdzie inwestycja ma realne szanse na sukces. Europejska oferta produktów zostanie przedstawiona Stanom Zjednoczonym, Chinom, Japonii i Rosji.
Jeżeli chodzi o promocję regionalną to postawiono tu na prostotę. Konsument będzie zachęcany do zakupu tych produktów, które wytwarzane są w jego regionie. W tym wypadku pomocne mają stać się targowiska, które mają być stopniowo tworzone na terenie miast w wielu krajach członkowskich Wspólnoty.
Będzie to bezpośredni kontakt między rolnikiem, a konsumentem. Właśnie wtedy klient będzie miał pewność, że kupuje produkt świeży z pierwszej ręki, a gospodarz będzie miał szansę zapewnienia o jakości produktu.
KE ma wprowadzić jeszcze jedno udoskonalenie. Tym razem dla tych, którzy pracować będą w instytucjach zajmujących się między innymi promocją unijnych produktów. Tak zwana „Zielona Księga” będzie zawierać koncepcje i pomysły, które można wykorzystać do promocji.
