| Autor: kkj6

Polska stara się o dotację na promowanie polskiej żywności

Już niedługo Bruksela ma zaakceptować projekty mające na celu reklamę i promowanie żywności. Jest to dobra wiadomość dla polskich przetwórców, ponieważ dzięki temu będą mogli liczyć na dodatkowe zapomogi. Łącznie do Polski trafi około 10 mln euro. Tak wysokiej kwoty przeznaczonej na reklamę produktów rolno-spożywczych dawno nie było.

Polska stara się o dotację na promowanie polskiej żywności

Jeden z trzech projektów wysłanych przed kilkoma miesiącami do Brukseli przewiduje 3-letnią kampanię reklamową, której celem jest zachęcenie konsumentów do nabycia oleju rzepakowego. Reklamy mają informować kupujących nie tylko o jego zaletach zdrowotnych, ale także o walorach smakowych.


Co ciekawe, otóż kampania pod tytułem „Pokochaj olej rzepakowy” kierowana jest nie tylko do Polaków, ale również i do mieszkańców Łotwy.


Eksperci uważają, że wiedza Polaków na temat wartości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego jest bardzo niska. Paradoksalnie jednak, konsumpcja tego oleju oscyluje na poziomie ponad 80 procent spożycia olejów roślinnych w Polsce.


Na dofinansowanie mogą liczyć też dwa pozostałe projekty: „5 porcji warzyw, owoców i soku” oraz „Nowa jakość w drobiarstwie”.


Budżet przeznaczony na poszczególne projekty osiąga nawet kilka milionów euro.


Dotychczas, dzięki pomocy z Unii Europejskiej, przeprowadzono już 9 kampanii, które podobnie jak wcześniej wspomniane, miały na celu promowanie polskiej żywności. Dzięki temu, zajęliśmy miejsce w czołówce krajów, które najlepiej wykorzystują współfinansowanie z Brukseli.


Obecnie w Agencji Rynku Rolnego trwają prace nad kolejnymi dwoma projektami o podobnym charakterze. Są to „Jabłka każdego dnia”, które mają zachęcić rosyjskich i ukraińskich konsumentów oraz 3 letni program reklamujący makarony.



Tagi: