Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Dobre prognozy dla polskiego eksportu

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Produkty „made in Poland” są sprzedawane na 218 rynkach, a zyski z eksportu otrzymuje 60...

Produkty „made in Poland” są sprzedawane na 218 rynkach, a zyski z eksportu otrzymuje 60 tys. polskich firm – wynika z badania Grant Thornton. Rola sprzedaży zagranicznej w polskiej gospodarce będzie wzrastać. Eksperci oceniają, że w następnych latach dynamika zwyżki wyniesie ponad 5 proc. Potrzebne jest jednak większe zróżnicowanie rynków zbytu, które pozwoli osiągać wyższe marże.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Polski eksport

W Polsce działa obecnie 60 tys. firm uzyskujących przychody z eksportu, a zdaniem GUS polskie towary były sprzedawane w 2014 r. w 218 krajach świata, także w tak egzotycznych, jak Gwinea Równikowa, Wyspy Kokosowe czy Kiribati. Nadal jednak 77 proc. polskiego wywozu trafia na rynki Unii Europejskiej.
 
– Konkurujemy na nich przyzwoitą, akceptowalną jakością i niską ceną, opartą na niskich kosztach pracy. Ten komponent czy półwyrób wmontowany do gotowego urządzenia jest dalej sprzedawany poza Unię Europejską i tak naprawdę tę marżę przejmuje sprzedawca gotowego produktu. My natomiast musimy zadowolić się niską marżą – mówi prof. Waldemar Frąckowiak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
 
Według niego polscy eksporterzy powinni zatem postawić na nowe rynki i nowych odbiorców w zależności od ich zapotrzebowania. Jak wynika z prognoz Grant Thornton w najbliższych latach będzie postępować reorientacja geograficzna. W latach 2014-2020 udział Unii Europejskiej w strukturze polskiego wywozu zmaleje o 4,4 pkt proc. – z 77,1 do 72,7 proc. Co jednak nie oznacza, że wzrost wysyłki na te rynki zostanie zahamowany. Silniej jednak zwiększać się będzie sprzedaży na nowe, mało eksploatowane rynku.
 
– Dziś tylko 7 proc. naszego eksportu kierujemy do krajów, które w tej chwili napędzają globalny wzrost gospodarczy, czyli na Bliski Wschód, do Azji oraz Afryki – mówi prof. Frąckowiak. – Trzeba być obecnym tam, gdzie jakość naszych wyrobów będzie wyżej oceniana i gdzie możliwa do osiągnięcia marża będzie wyższa niż ta osiągana u dotychczasowych odbiorców. Reorientacja polskiego eksportu jest absolutnym priorytetem w okresie najbliższych 5 do 15 lat.

Czytaj dalej na następnej stronie...

1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl