| Autor: mikolaj

Prawie 30% firm planuje podwyżki cen produktów

Polskie przedsiębiorstwa pozytywnie oceniają koniunkturę gospodarczą – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wpływa na to przede wszystkim zwiększający się popyt, choć nie brakuje narzekań na brak wykwalifikowanych rąk do pracy. Czy optymizm wśród firm oznacza podwyżki cen?

Prawie 30% firm planuje podwyżki cen produktów

Z powodu deflacji utrzymujÄ…cej siÄ™ w naszym kraju ceny spadÅ‚y w ostatnim czasie Å›rednio o 0,6–0,8% w skali roku. Polskie przedsiÄ™biorstwa majÄ… nadziejÄ™, że kolejne miesiÄ…ce 2016 r. bÄ™dÄ… dla nich lepsze. - Co czwarta firma (28%) zapowiada podwyżki cen produktów. Tylko 8% zamierza swoje ceny obniżać – mówi serwisowi infoWire.pl Jacek Kowalczyk, dyrektor marketingu i PR z firmy Grant Thornton.

Podwyżki zapowiadane przez polskich przedsiÄ™biorców to dobra wiadomość z punktu widzenia gospodarki. PokazujÄ…, że koniunktura siÄ™ poprawia. Nieco inaczej patrzÄ… na to konsumenci, którzy muszÄ… siÄ™ liczyć, że bÄ™dÄ… wydawali na zakupach wiÄ™cej. - Na szczęście ceny bÄ™dÄ… rosÅ‚y w bardzo niewielkim tempie, 1–2% rok do roku – zaznacza rozmówca.


Polska jest w niewielkiej grupie paÅ„stw europejskich, które nie majÄ… problemu ani z wysokÄ… inflacjÄ…, ani z deflacjÄ…. A to Å›wiadczy o stabilnoÅ›ci naszej gospodarki i naszego pieniÄ…dza.



Tagi:
źródło: