| Autor: redakcja11

4 mln euro na kampanię promocyjną sprzedaży wołowiny na rynkach trzecich

Komisarz Unii ds. rolnictwa Phil Hogan zapowiedział przeznaczenie 4 mln EUR na promocję sprzedaży mięsa wołowego na rynkach trzecich w 2017 r – podaje FAMMU/FAPA.

4 mln euro na kampanię promocyjną sprzedaży wołowiny na rynkach trzecich

Hogan podkreślił, że o ile w sektorze wieprzowiny oraz mleka we Wspólnocie nastąpiła jakaś poprawa, to w sektorze wołowiny obserwuje się obniżek cen, wynikający z rosnącej liczby ubojów krów mlecznych oraz jałówek. Jednak pozytywnym zjawiskiem jest odnotowany dynamiczny wzrost eksportu towarów z wołowiny (w pierwszych siedmiu miesiącach eksport zwyżkował o 16,8% r/r) na rynki trzecie głównie do krajów śródziemnomorskich, Afryki oraz Azji.

 

Ponadto nowymi obiecującymi rynkami zbytu, z dużym potencjałem sprzedaży stały się Filipiny oraz Izrael. Komisarz Hogan dodał, że będzie kontynuował ofensywę dyplomatyczną, zmierzającą do uruchomienia nowych rynków zbytu na wołowinę jak również zwiększenie wywozu na rynki, do których trafia już mięso ze Wspólnoty. Dodatkowo Hogan wspomniał o planowanej misji handlowej w tej sprawie, która odbędzie się na początku listopada br. oraz o wyjeździe do Turcji pod koniec roku na negocjacje, które dotyczą poszerzenia dostępu dla żywca wołowego eksportowanego z UE do Turcji. 

Tagi:
źródło:

Najświeższe wiadomości zawsze na czas!

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości z branży raz w tygodniu bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail!