Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Eksport mięsa drobiowego z Polski wzrósł do 390 tys. ton

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Mięso drobiowe z Polski cieszy się cały czas sporym zainteresowaniem na rynkach zagranicznych....

Mięso drobiowe z Polski cieszy się cały czas sporym zainteresowaniem na rynkach zagranicznych. Wskazują na to dane MRiRW mówiące o 15 proc. zwyżce eksportu nieprzetworzonego mięsa drobiowego w I połowie br. do poziomu 390 tys. t – zauważa Bank BGŻ BNP Paribas.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Eksport mięsa drobiowego

Warto zaznaczyć, że w obrębie roku zmieniła się dynamika sprzedaży na rynek wspólnotowy i rynki pozaunijne. Te ostatnie stanowią aktualnie siłę napędową dla wzrostu polskiego eksportu. Jak wynika z danych Eurostat, w I połowie roku sprzedaż polskiego surowca na rynkach pozaunijnych była o 41 proc. większa niż przed rokiem. Jest to wyższa dynamika niż notowana w 2014 r., tj. 31 proc. Przede wszystkim dotyczy to rynków afrykańskich, w tym Beninu, który pełni rolę portu przesyłowego, jak również Chin i Hongkongu. Natomiast tempo dynamik sprzedaży na rynek unijny, w I poł. br. wyhamowało do 10 proc. w stosunku do 18 proc. odnotowanych w 2014 r.
 

Zwiększając wywóz Polska umacnia swoją pozycję jako jednego z czołowych unijnych dostawców nieprzetworzonego mięsa drobiowego na rynek globalny. Niemniej jednak, obecnie jest to trzecia pozycja z 13 proc. udziałem w unijnej sprzedaży mięsa drobiowego na rynki trzecie. Wciąż jednak Polska znajduje się za Francją z 24 proc. i Holandią z 20 proc. udziałem w unijnej wysyłce. Jednakże systematycznie maleje ten dystans.
 

Jest to możliwe z uwagi na mniejszą w I poł. roku o 10 proc. sprzedaż drobiu na rynki pozaunijne z Holandii w ujęciu rocznym, a także zaledwie o 4 proc. zwyżką odnotowaną we Francji. Na tym tle Polska wyróżnia się szczególnie wysoką dynamiką. Zdaniem ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas, jeśli taka sytuacja w handlu pozaunijnym utrzyma się w następnych miesiącach br., pozycja polskich eksporterów i producentów drobiu powinna być coraz mocniejsza.

 

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl