Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (8.06.2025)
2025-06-20 -
Rynek zbóż w Polsce (1.06.2025)
2025-06-20
Poznaj produkty
-
Maty legowiskowe (polietylenowe)
2016-03-03 -
Kultywator Overtop UKF200 BASELIER
2020-10-02 -
Mieszanka paszowa dla kurcząt rzeźnych
2015-04-16
Eksport mięsa drobiowego z Polski wzrósł do 390 tys. ton
Mięso drobiowe z Polski cieszy się cały czas sporym zainteresowaniem na rynkach zagranicznych. Wskazują na to dane MRiRW mówiące o 15 proc. zwyżce eksportu nieprzetworzonego mięsa drobiowego w I połowie br. do poziomu 390 tys. t – zauważa Bank BGŻ BNP Paribas.

Eksport mięsa drobiowego
Warto zaznaczyć, że w obrębie roku zmieniła się dynamika sprzedaży na rynek wspólnotowy i rynki pozaunijne. Te ostatnie stanowią aktualnie siłę napędową dla wzrostu polskiego eksportu. Jak wynika z danych Eurostat, w I połowie roku sprzedaż polskiego surowca na rynkach pozaunijnych była o 41 proc. większa niż przed rokiem. Jest to wyższa dynamika niż notowana w 2014 r., tj. 31 proc. Przede wszystkim dotyczy to rynków afrykańskich, w tym Beninu, który pełni rolę portu przesyłowego, jak również Chin i Hongkongu. Natomiast tempo dynamik sprzedaży na rynek unijny, w I poł. br. wyhamowało do 10 proc. w stosunku do 18 proc. odnotowanych w 2014 r.
Zwiększając wywóz Polska umacnia swoją pozycję jako jednego z czołowych unijnych dostawców nieprzetworzonego mięsa drobiowego na rynek globalny. Niemniej jednak, obecnie jest to trzecia pozycja z 13 proc. udziałem w unijnej sprzedaży mięsa drobiowego na rynki trzecie. Wciąż jednak Polska znajduje się za Francją z 24 proc. i Holandią z 20 proc. udziałem w unijnej wysyłce. Jednakże systematycznie maleje ten dystans.
Jest to możliwe z uwagi na mniejszą w I poł. roku o 10 proc. sprzedaż drobiu na rynki pozaunijne z Holandii w ujęciu rocznym, a także zaledwie o 4 proc. zwyżką odnotowaną we Francji. Na tym tle Polska wyróżnia się szczególnie wysoką dynamiką. Zdaniem ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas, jeśli taka sytuacja w handlu pozaunijnym utrzyma się w następnych miesiącach br., pozycja polskich eksporterów i producentów drobiu powinna być coraz mocniejsza.
