Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polska w czołówce największych producentów indyków w UE

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Polska jest jednym z największych producentów i eksporterów mięsa indyczego. Rośnie...

Polska jest jednym z największych producentów i eksporterów mięsa indyczego. Rośnie również średnia konsumpcja. Popularnością cieszy się nie tylko mięso z kurczaka, ale również indyka.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Indyki są jednak trudne w produkcji, w związku z tym, istotna jest profilaktyka stad i odpowiednia opieka zootechniczna. Dzięki temu Polska może być liderem nie tylko pod kątem wielkości, ale jakości, a to znajdzie bezpośrednie przełożenie na cenę.
 
Nasz rynek mocno się rozwija, jesteśmy numerem jeden w Unii Europejskiej pod względem produkcji żywca drobiowego. W mięsie indyczym jesteśmy już jednym z pięciu kluczowych rozgrywających krajów, obok Niemiec, Francji, Włoch i Wielkiej Brytanii. Wszystkie prognozy wskazują, że w ciągu 2-3 lat zostaniemy absolutnym liderem nie tylko w kurczakach, ale również w indykach – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Michał Szafryna, kierownik produktu ds. drobiu w firmie De Heus.
 
Dane Komisji Europejskiej wskazują, że od 2014 roku Polska osiąga największą w Unii Europejskiej dynamikę wzrostu produkcji mięsa drobiu, przy czym w 2015 roku o 9,7 proc., w tym roku – wedle prognoz – o 4,7 proc. Jesteśmy liderem pod względem produkcji mięsa kurcząt i w produkcji mięsa drobiu ogółem. Prognozy Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowego Instytutu Badawczego wskazują, że produkcja mięsa i podrobów drobiowych na koniec 2016 roku zwiększy się o 10 proc. do ok. 2,6 mln ton. Wzrośnie również konsumpcja – o 1,8 proc. do 28,8 kg na mieszkańca.
 
Z danych Agencji Rynku Rolnego wynika, że w ciągu ośmiu miesięcy tego roku na eksport trafiło 760 tys. ton produktów drobiowych – o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Eksport żywca wzrósł o 59 proc., mięsa – o 15 proc., a przetworów – o 5 proc. Łączna wartość eksportu w tym segmencie wzrosła o 8 proc. rdr. do 1,3 mld euro.

Czytaj dalej na następnej stronie...

1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Spadek eksportu mięsa indyczego z Polski
  • Spadek eksportu mięsa indyczego z Polski

    Z szacunków Banku BGŻ BNP Paribas wynika, że kontyngent eksportu mięsa i podrobów drobiowych łącznie w 2017 r. wzrósł o 10%, jednak w przypadku mięsa indyczego, które jest częścią...
  • Unijny handel drobiem
  • Unijny handel drobiem

    Jak wynika z danych USDA Unia Europejska jest czwartym na świecie, po Stanach Zjednoczonych, Brazylii i Chinach producentem mięsa drobiowego. Jak wynika z prognoz Komisji Europejskiej w 2018 r. unijna...
  • AGRO-TECH 2017 w Minikowie – podsumowanie
  • AGRO-TECH 2017 w Minikowie – podsumowanie

    W miniony weekend, w dniach 1 i 2 lipca 2017 roku, w Minikowie niedaleko Nakła nad Notecią odbyły się 40. Międzynarodowe Targi Rolno-Przemysłowe AGRO-TECH Minikowo.
  • Rynek mięsa w Polsce (4.02.2018)
  • Rynek mięsa w Polsce (4.02.2018)

    Na przełomie stycznia i lutego 2018 r. na rynku krajowym zwiększyły się ceny zakupu żywca wieprzowego i kurcząt, a ceny żywca wołowego i indyków uległy spadkowi. Zapraszamy do zapoznania się...
  • Ceny żywca wołowego, wieprzowego i drobiowego (4.02.2018)
  • Ceny żywca wołowego, wieprzowego i drobiowego (4.02.2018)

    W dniach od 28 stycznia do 4 lutego 2018 w stosunku do notowań sprzed tygodnia zaobserwowano spadek cen żywca wołowego i indyczego, a także wzrost cen żywca wieprzowego i kurcząt brojlerów.




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl