Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Opryskiwacz Booster L.DOC Caffini
2020-08-05 -
Poziomy mieszalnik pasz
2020-10-06 -
Pług obracalny zawieszany GB Line
2012-01-04 -
Reflektory drogowe halogenowe RE0592
2011-12-14 -
AUTOMATYCZNY ROZDZIELACZ SSĄCY
2016-02-11 -
Owijarka do palet G1010 GOWEIL
2020-07-27
MRiRW: Drugi dzień wizyty w Chinach
Drugiego dnia wizyty w Chinach minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki przebywał w mieście Chongqing.

„Jeden Pas i Jeden Szlak” (One Belt, One Road)
Tu odwiedził stację początkową międzynarodowej trasy kolejowej Chongqing-Xinjiang-Europa, która jest częścią chińskiej inicjatywy nowego Jedwabnego Szlaku. – Jesteśmy za dalszym rozwojem wymiany handlowej między państwami Unii Europejskiej oraz Chińskiej Republiki Ludowej. Ta trasa kolejowa na pewno w tym rozwoju bardzo pomoże. Nie może być jednak tak, że pociągi jadą pełne z Chin do Europy, a wracają puste. Chiny powinny bardziej otwierać się na unijne produkty. Dla Polski to szansa na wzrost sprzedaży żywności, a szczególnie towarów wysokiej jakości, produkowanych w systemach jakości oraz ekologicznych. Chcemy tą szansę wykorzystać. Pomagać nam będą programy promocyjne takiej jak „Go China”, a także „Trade Milk” realizowany przez Polską Izbę Mleka, „Europejskie Jabłka Dwukolorowe” realizowany przez Unię Owocową oraz Stowarzyszenie Sadowników RP oraz „Jakość i Tradycja” pilotowany przez Polską Izbę Produktu Lokalnego Regionalnego – powiedział Marek Sawicki.
Chiński program „Jednego Pasa i Jednego Szlaku” (One Belt, One Road) nawiązuje do historycznej koncepcji Jedwabnego Szlaku, który w III wieku p.n.e. połączył Chiny z Europą. Jego celem jest wspieranie światowego wolnego handlu, promowanie swobodnego przepływu towarów i usług oraz otwarcie azjatyckich gospodarek. Realizacja tej inicjatywy ma na celu stworzenie silnych powiązań lądowych oraz morskich między Azja, Europą oraz Afryką. Dla Polski udział w tym przedsięwzięciu to szansa na zniwelowanie deficytu w obrotach handlowych z Chinami oraz możliwość dotarcia do alternatywnych rynków zbytu w Azji Centralnej oraz Wschodniej. Sprzyja nam centralne położenie geograficzne w Europie (najkrótsze połączenie kolejowe między Chinami i Niemcami prowadzi przez Polskę) oraz istniejące już połączenia kolejowe Łódź – Chengdu oraz Warszawa – Suzhou.
Czytaj dalej na następnej stronie...
