Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Silna marka polskiej żywności przyszłością eksportu

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Budowa silnej marki polskiej żywności, to zdaniem sekretarza stanu Jacka Boguckiego podstawowe...

Budowa silnej marki polskiej żywności, to zdaniem sekretarza stanu Jacka Boguckiego podstawowe zadanie na drodze do zwiększania wartości eksportu polskich produktów rolno-spożywczych. Często trudniejsze nawet od pozyskiwania nowych rynków zbytu.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






- Dlatego spotykamy się z eksporterami oraz z przedsiębiorcami, którzy chcieliby być eksporterami, żeby porozmawiać o tym, jakie widzą bariery w dostępie do rynków zbytu. Jakie widzą przeszkody w wejściu na rynki, które są już otwarte pod względem formalnym. Chcemy bezpośrednio od przedsiębiorców usłyszeć o tych problemach i spróbować je rozwiązać. Promocja polskiej żywności, poprzez utrwalanie jej jako marki, powinna – zdaniem wiceministra Boguckiego − odbywać się przede wszystkim na rynkach odległych, na których trudniej jest zacząć sprzedaż, ale można uzyskiwać tam większą marżę, większe dochody. Takie kierunki eksportu są niezwykle perspektywiczne.
 
Jacek Bogucki podkreślił, że spotkanie zorganizowano z inicjatywy zarówno strony rządowej jak i przedsiębiorców. Miało ono charakter roboczy i z pewnością posłuży wypracowaniu zasad, które pomogą w pokonywaniu barier i rozwiązywaniu problemów, z którymi borykają się eksporterzy polskiej żywności.
 
- Jako administracja rządowa chcemy otwierać rynki i jednocześnie zwiększać możliwości eksportowe – mówił sekretarz stanu, zwracając się do uczestników spotkania z pytaniem jak administracja może pomóc w eksporcie i go ułatwić.
 
Gotowość do współpracy zadeklarował także sekretarz stanu, przewodniczący Stałego Komitetu Rady Ministrów Jacek Sasin.
 
- Chcemy wysłuchać, jakie macie państwo oczekiwania, co możemy zrobić w najbliższym czasie, jak i w dłuższej perspektywie, żeby pomóc w prowadzeniu działalności. Jesteśmy otwarci na wszystkie sugestie, zapraszam do takiej dyskusji. Chcemy rozmawiać i chcemy słuchać. Deklaruję, że zgłaszane przez państwa postulaty znajdą swój praktyczny wymiar w działaniach rządu – mówił Jacek Sasin.
 
Wśród uczestników spotkania znaleźli się także przedstawiciele innych instytucji działających na rzecz ułatwiania i zwiększania dostępu polskich eksporterów do rynków zewnętrznych. Główny Lekarz Weterynarii Paweł Niemczuk podkreślił rolę Inspekcji Weterynaryjnej w uzyskiwaniu pozwoleń na eksport produktów mięsnych na kolejne światowe rynki. Na dywersyfikacje rynków zbytu wskazał także Główny Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa, zaznaczając, że trwają intensywne prace nad otwarciem kolejnych granic dla polskich owoców.
 
Szczegóły związane z działaniami promocyjnymi zaprezentowali zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula. Michał Wiśniewski zachęcał przedsiębiorców do udziału w licznych kampaniach oraz prezentowania się na targach, które są na liście inicjatyw informacyjno-promocyjnych podejmowanych przez KOWR.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski
  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski

    W styczniu i lutym tego roku zaimportowano do Polski 151.428 ton rzepaku (w tym 62.155 ton w styczniu), głównie z Czech, Słowacji i Rumunii. Jest to wynik prawie dwukrotnie większy niż przed rokiem.
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód

    Przeobrażenia gospodarcze i polityczne powodują zmiany w każdej branży. Sektor mięsa w UE jest tego idealnym przykładem – stopniowo, ale nieustannie zmniejsza się produkcja w „starej UE”...
  • Rosnące ceny jaj
  • Rosnące ceny jaj

    W drugiej połowie 2017 r. wystąpiła bardzo silny zwyżkowy trend cen na unijnym rynku jaj. Przyczyną było wykrycie niedozwolonych substancji i wycofanie dużych partii jaj z handlu detalicznego w...
  • Posiedzenie Rady Ministrów Rolnictwa UE
  • Posiedzenie Rady Ministrów Rolnictwa UE

    Minister Krzysztof Jurgiel uczestniczył w posiedzeniu Rady UE ds. Rolnictwa i Rybołówstwa w Luksemburgu.
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl