Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polacy coraz chętniej konsumują wina, średnio rocznie 7 litrów

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Sprzedaż win w Polsce wzrasta. Z raportu KPMG wynika, że już co dziesiąta złotówka wydana...

Sprzedaż win w Polsce wzrasta. Z raportu KPMG wynika, że już co dziesiąta złotówka wydana na alkohol przypada właśnie na wina. Najczęściej nabywane są trunki do 30 zł za butelkę, coraz częściej wytrawne i półwytrawne, a nie deserowe jak kilka lat temu. Rocznie statystyczny Polak wypija 7 litrów wina, w tym 3,5 litra wina gronowego. Konsumpcja w krajach winiarskich jest kilkukrotnie wyższa.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Konsumpcja wina w Polsce

– Coraz więcej ludzi pije wina, jednak wciąż znacznie częściej sięgają po piwa. Spożycie piwa dziś to ok. 90 litrów rocznie na osobę, a wina – w granicach 7 litrów, z czego 3,5 litra przypada na wina gronowe. Pozostałe 3,5 proc. to wina owocowe, wszelkiego rodzaju napoje fermentowane produkowane na bazie polskich owoców – mówi agencji Newseria Biznes Elżbieta Pawłowska, członek honorowy Polskiej Rady Winiarstwa.
 

W międzynarodowych rankingach Polacy pod kątem spożycia wina wciąż są w tyle Europy, tym samym zajmując 35. miejsce. Francuzi wypijają rocznie 45 litrów wina, niewiele mniej Portugalczycy - 42 litry czy Włosi - 37 litrów. Rynek rośnie jednak w siłę. Jak wynika z raportu KPMG, od 2004 roku sprzedaż win gronowych, zarówno spokojnych, jak i musujących, zwiększyła się w Polsce o 56 proc.
 

– Upodobania konsumentów idą w kierunku win wytrawnych, półwytrawnych i półsłodkich. Jeszcze kilkanaście lat temu preferowano wina deserowe i ziołowe – ocenia ekspertka. – Na wina musujące największe zapotrzebowanie jest w okresie karnawału, ale już w tej chwili obserwujemy, że te wina również interesują konsumentów w ciągu całego roku, przede wszystkim latem, np. szampan z truskawkami.
 

Przewidywania KPMG wskazują, że rynek wina może się rozwijać w tempie blisko 7 proc. rocznie. Może być to związane z coraz większą ofertą, przede wszystkim w dyskontach. Tam też najczęściej kupujemy wina - 44 proc. udziału w sprzedaży. Sięgamy po te do 30 zł za butelkę, a rzadziej kupujemy wina premium w sklepach specjalistycznych.
 

– Niemniej jednak już jest coraz większa grupa konsumentów, którzy z racji tego, że wyjeżdżają za granicę i spotykają się z określonymi winami, szukają ich na naszym rynku i wówczas kupują również wina droższe – zaznacza Pawłowska.

Czytaj dalej na następnej stronie...


1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl