Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Łańcuchy do maszyn do zbioru zielonki
2013-05-20 -
Wozy paszowe SGARIBOLDI COMBI 8200
2020-07-30 -
Siewnik pneumatyczny Flyy 300
2020-06-16 -
opony rolnicze 540/65R34 marki Trelleborg
2014-11-07 -
Kosiarki dyskowe SIPMA KD 2410 PRERIA
2013-07-19
Minister Jurgiel na targach „Grüne Woche". Promocja polskiej żywności i rozmowy bilateralne
Polskie stoisko narodowe zorganizowane na Międzynarodowych Targach Zielony Tydzień w Berlinie przyciąga z całego świata ludzi, którzy chcą poznać trendy naszej kuchni i skosztować jak smakują nasze regionalne oraz lokalne specjały. Jest tu smacznie, barwnie i radośnie. Gospodarze prezentują produkty regionalne, w całej ich różnorodności, a odwiedzający mają prawdziwą ucztę smaków i zapachów.

Grüne Woche
- Przyjechałem tu po to, aby wspomagać działania promocyjne polskiej żywności prowadzone na targach Grune Woche. Należy pamiętać jednak także o tym, że te, jedne z największych tego typu targów na świecie stwarzają dobrą okazję do rozmów bilateralnych o możliwościach szerszego otwarcia zagranicznych rynków na nasze produkty spożywcze - powiedział przebywający dziś w Berlinie minister rolnictwa i rozwoju wsi Krzysztof Jurgiel.
Minister Krzysztof Jurgiel, podkreślał, że coraz więcej konsumentów zaczyna docenić dobre jedzenie, a na berlińskich targach wyraźnie widać, jak gościom z różnych stron świata smakuje nasza żywność.
Minister powiedział, że Niemcy są jednym z najważniejszych partnerów handlowych Polski i liderem wśród krajów, do których Polska wysyła produkty rolno-spożywcze.
Eksport z Polski do Niemiec w 2015 r. wyniósł ok. 4,5 mld euro, a import z Niemiec do Polski w tym samym okresie prawie 3 mld euro. Na rynek niemiecki najwięcej wysyłamy mięsa drobiowego, ryb wędzonych, ryb przetworzonych i zakonserwowanych, wyrobów piekarniczych, w tym m.in. herbatników i wafli, nasion rzepaku, papierosów, soków owocowych (głównie jabłkowego), mleka i śmietany, pszenicy, kukurydzy, czekolady i wyrobów czekoladowych, mrożonych owoców (głównie truskawek i malin), grzybów (głównie pieczarek), oleju rzepakowego.
Rozmowy bilateralne
Minister Jurgiel podkreślił, że berliński Zielony Tydzień stwarza doskonałą okazję do udziału w licznie odbywających się spotkaniach bilateralnych i wielostronnych, które mogą sprzyjać otwieraniu nowych rynków zbytu, jak i omówieniu szczegółowych kwestii związanych z wyznaczaniem strategicznych kierunków polityki rolnej.
Czytaj dalej na następnej stronie...
