Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (14.04.2024)
2024-04-25 -
Towarowa produkcja rolnicza
2024-04-25 -
Pogłowie zwierząt gospodarskich
2024-04-25
Poznaj produkty
-
Wozy paszowe SGARIBOLDI COMBI 8200
2020-07-30 -
Sektosep®
2015-04-23 -
Pług obracalny z zabezpieczeniem zrywalnym
2020-08-11 -
Głębosz michel TYP-GRM-ZNS Agro-Lift
2020-07-17 -
JOHN DEERE szyba drzwiowa do kabin MC1 i CC2
2011-12-13
Polagra Food - rozmowy o polskiej żywności
Targi i wystawy to także tradycyjne miejsce do odbywania wielu rozmów i dyskusji. W pierwszym dniu pobytu ministra rolnictwa i rozwoju wsi Marka Sawickiego na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyło się również spotkanie z ministrem rolnictwa, hodowli i rybołówstwa Republiki Kenii Felix`em Koskei.
Polagra Food
Minister Sawicki podreslił, że w dalszym ciagu nasza wzajemna wymiana handlowa jest niewystarczająca, nie odpowiada aktualnym możliwościom. Minister oczekuje przyspieszenia uzgodnień weterynaryjnych i fitosanitarnych.
Rozmówcy podkreślili konieczność zacieśnienia współpracy w zakresie wymiany materiału genetycznego zwierząt hodowlanych.
Kolejne spotkanie ministra dotyczyło rozmów z przedstawicielami firm handlowych należących do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Jem bo polskie
Goście poinformowali szefa resortu rolnictwa o kampanii promocyjnej „Jem bo polskie”, organizowanej pod auspicjami POHiD.
Minister, przychylając się do prośby, udzielił patronatu kampanii oraz zapewnił o poparciu tej inicjatywy.
Celem kampanii „Jem bo polskie”, planowanej na październik – grudzień 2014, jest pomoc producentom owoców (w tym szczególnie jabłek) i warzyw, przez poszerzenie rynku zbytu tych produktów. Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich jabłek i tym samym – poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją nadpodaży. Zakłada się, że skala sprzedaży pozwoli dostawcom jabłek uzyskać przychody, kompensujące straty powstające wskutek załamania rynków wschodnich i zwłoki w uruchomieniu środków UE.