| Autor: redakcja1

Polska branża drobiarska – 25 lat dynamicznego rozwoju

W czwartek 27 października br. w Toruniu zakończyła się konferencja pt. „Polski sektor drobiarski w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku”. Wydarzenie było trzecią odsłoną cyklu obchodów związanych z Rokiem 25-lecia Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej. Podczas dwudniowego seminarium miało miejsce szereg prezentacji oraz paneli dyskusyjnych, a przedstawiciele branży, instytucji państwowych i naukowych oraz samorządu lokalnego podsumowali rolę Polski jako lidera w produkcji mięsa drobiowego na tle Europy oraz całego świata.

Polska branża drobiarska – 25 lat dynamicznego rozwoju
Podczas konferencji zorganizowanej z okazji jubileuszu powołania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej omówiono czynniki warunkujące kondycję branży, trendy w rozwoju oferty polskiego drobiarstwa w obszarze zarówno rynku krajowego, jak i zagranicznego, w tym w szczególności Azji i Afryki. Wśród zagadnień, które zostały poruszone w czasie licznych seminariów oraz paneli dyskusyjnych były m.in. kwestie dotyczące perspektyw branży, roli Polski na tle Europy i świata w kontekście nowych kierunków eksportowych, a także trendy konsumpcyjne i nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie produktów drobiarskich. Dużo mówiło się o roli marki i perspektywach ewolucji rynku w kierunku segmentacji oraz brandingu mięsa drobiowego.
 
- Zadaniem Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej jest m.in. stymulowanie rozwoju polskiego sektora drobiarskiego i integracja producentów na rzecz wspólnego celu w postaci silnej pozycji w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Konferencja podsumowująca obchody jubileuszu, związanego z 25-leciem naszej działalności, była doskonałą okazją do dyskusji na temat przyszłości i wyzwań, przed jakimi stoi nasza branża. Możemy śmiało powiedzieć, że pod względem produkcji drobiu, obok dużej podaży krajowej oraz bardzo dobrej koniunktury w Europie i na świecie, naszą mocną stroną jest przede wszystkim wysoka jakość. Polscy producenci od lat są powszechnie cenieni za swoją fachowość, stałe udoskonalanie wiedzy na temat chowu drobiu, a także najnowocześniejsze zaplecze technologiczne. Budowane w ten sposób zaufanie, kompetencja i autorytet sprawiają, że rodzime mięso drobiowe cieszy się popularnością nie tylko wśród konsumentów z państw UE, ale m.in. takich krajów, jak RPA, Chiny czy Wietnam – podsumowuje Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.
 
Wysoką jakość oferty polskiego drobiu na rynku krajowym potwierdzają m.in. dane TNS Polska, według których wśród jego głównych zalet konsumenci najczęściej wskazują na przystępną cenę, a także walory smakowe i odżywcze. Dla zdecydowanej większości z nich ważne jest także bezpieczeństwo i pochodzenie – aż 9 na 10 kupujących wybiera produkty drobiowe pochodzące od polskich producentów.

Czytaj dalej na następnej stronie...

 


Tagi:
źródło: