Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Polska branża drobiarska – 25 lat dynamicznego rozwoju

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W czwartek 27 października br. w Toruniu zakończyła się konferencja pt. „Polski sektor...

W czwartek 27 października br. w Toruniu zakończyła się konferencja pt. „Polski sektor drobiarski w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku”. Wydarzenie było trzecią odsłoną cyklu obchodów związanych z Rokiem 25-lecia Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej. Podczas dwudniowego seminarium miało miejsce szereg prezentacji oraz paneli dyskusyjnych, a przedstawiciele branży, instytucji państwowych i naukowych oraz samorządu lokalnego podsumowali rolę Polski jako lidera w produkcji mięsa drobiowego na tle Europy oraz całego świata.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Podczas konferencji zorganizowanej z okazji jubileuszu powołania Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej omówiono czynniki warunkujące kondycję branży, trendy w rozwoju oferty polskiego drobiarstwa w obszarze zarówno rynku krajowego, jak i zagranicznego, w tym w szczególności Azji i Afryki. Wśród zagadnień, które zostały poruszone w czasie licznych seminariów oraz paneli dyskusyjnych były m.in. kwestie dotyczące perspektyw branży, roli Polski na tle Europy i świata w kontekście nowych kierunków eksportowych, a także trendy konsumpcyjne i nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie produktów drobiarskich. Dużo mówiło się o roli marki i perspektywach ewolucji rynku w kierunku segmentacji oraz brandingu mięsa drobiowego.
 
- Zadaniem Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej jest m.in. stymulowanie rozwoju polskiego sektora drobiarskiego i integracja producentów na rzecz wspólnego celu w postaci silnej pozycji w kraju oraz na arenie międzynarodowej. Konferencja podsumowująca obchody jubileuszu, związanego z 25-leciem naszej działalności, była doskonałą okazją do dyskusji na temat przyszłości i wyzwań, przed jakimi stoi nasza branża. Możemy śmiało powiedzieć, że pod względem produkcji drobiu, obok dużej podaży krajowej oraz bardzo dobrej koniunktury w Europie i na świecie, naszą mocną stroną jest przede wszystkim wysoka jakość. Polscy producenci od lat są powszechnie cenieni za swoją fachowość, stałe udoskonalanie wiedzy na temat chowu drobiu, a także najnowocześniejsze zaplecze technologiczne. Budowane w ten sposób zaufanie, kompetencja i autorytet sprawiają, że rodzime mięso drobiowe cieszy się popularnością nie tylko wśród konsumentów z państw UE, ale m.in. takich krajów, jak RPA, Chiny czy Wietnam – podsumowuje Rajmund Paczkowski, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.
 
Wysoką jakość oferty polskiego drobiu na rynku krajowym potwierdzają m.in. dane TNS Polska, według których wśród jego głównych zalet konsumenci najczęściej wskazują na przystępną cenę, a także walory smakowe i odżywcze. Dla zdecydowanej większości z nich ważne jest także bezpieczeństwo i pochodzenie – aż 9 na 10 kupujących wybiera produkty drobiowe pochodzące od polskich producentów.

Czytaj dalej na następnej stronie...

 

1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski
  • Luty przyniósł jeszcze większy import rzepaku i oleju rzepakowego do Polski

    W styczniu i lutym tego roku zaimportowano do Polski 151.428 ton rzepaku (w tym 62.155 ton w styczniu), głównie z Czech, Słowacji i Rumunii. Jest to wynik prawie dwukrotnie większy niż przed rokiem.
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód
  • Produkcja mięsa w Europie przesuwa się na wschód

    Przeobrażenia gospodarcze i polityczne powodują zmiany w każdej branży. Sektor mięsa w UE jest tego idealnym przykładem – stopniowo, ale nieustannie zmniejsza się produkcja w „starej UE”...
  • Produkcja i handel drobiem
  • Produkcja i handel drobiem

    Zakłady przemysłu drobiarskiego zatrudniające 50 i więcej stałych pracowników, w lutym 2018 r. wyprodukowały 194 tys. t mięsa drobiowego, a więc to mniej o 10% niż przed miesiącem i o 1% niż...
  • Rosnące ceny jaj
  • Rosnące ceny jaj

    W drugiej połowie 2017 r. wystąpiła bardzo silny zwyżkowy trend cen na unijnym rynku jaj. Przyczyną było wykrycie niedozwolonych substancji i wycofanie dużych partii jaj z handlu detalicznego w...
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl