| Autor: redakcja1

Polski handel zagraniczny produktami wieprzowymi

Polska jest ważnym eksporterem wieprzowiny poza obszar celny UE, ale najważniejszymi importerami polskiego asortymentu wieprzowego są kraje Unii Europejskiej.

Polski handel zagraniczny produktami wieprzowymi
W miesiącach styczeń–październik 2019 r. z Polski wywieziono 628 tys. ton produktów wieprzowych, a więc o 7% mniej niż przed rokiem. Przychody otrzymane ze sprzedaży zagranicznej asortymentu wieprzowego w czasie dziesięciu miesięcy 2019 r. wyniosły 1,3 mld EUR - 5,6 mld zł i były o 2% niższe w stosunku do porównywalnego okresu 2018 r.
 
W analizowanym czasie do Polski sprowadzono 742 tys. ton żywca, mięsa, tłuszczów i przetworów wieprzowych, a zatem mniej o 10% niż w tym samym okresie 2018 r., a wydatki poniesione na zakup tego asortymentu wyniosły 1,6 mld EUR - 7 mld zł, tj. o 6% więcej niż przed rokiem. Import trzody chlewnej do Polski w tym czasie zmalał o 10% do 5,8 mln sztuk, w tym przywóz prosiąt i warchlaków wyniósł 5,3 mln sztuk.
 
Ujemne saldo obrotów handlowych produktami wieprzowymi wyniosło 114 tys. ton w odniesieniu do 149 tys. ton przed rokiem. Ze względu na spory wzrost cen wieprzowiny na rynku globalnym deficyt obrotów handlowych w ujęciu wartościowym pogłębił się do 319 mln EUR, ze 198 mln EUR w porównywalnym okresie 2018 r.


Tagi:
źródło: