Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (14.04.2024)
2024-04-25 -
Towarowa produkcja rolnicza
2024-04-25 -
Pogłowie zwierząt gospodarskich
2024-04-25
Poznaj produkty
-
Vet Cream Hoof Zn+Cu
2016-04-18 -
PUMA HD - poziomy wóz paszowy EUROMILK
2020-06-26 -
Opryskiwacz Hydrotarget
2020-08-05 -
Opryskiwacz Starter HBM
2020-08-05 -
Przyczepy do przewozu bel
2014-02-10
Wyniki finansowe Banku BGŻ i BNP Paribas Banku Polska za I kwartał 2015 r.
Bank BGŻ oraz BNP Paribas Bank Polska, dwa banki należące do międzynarodowej grupy BNP Paribas, których połączenie zostało zakończone 30 kwietnia 2015 r., opublikowały wyniki finansowe za I kw. 2015 r.
Wyniki BNP PARIBAS Banku Polska
Wynik z tytułu opłat i prowizji BNP Paribas Banku Polska wyniósł w I kw. 2015 r. 38,6 mln zł wobec 35,0 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrost ten jest głównie efektem wyższych prowizji związanych ze sprzedażą produktów ubezpieczeniowych i gwarancji, a także udzielonymi kredytami, które zostały częściowo skompensowane spadkiem prowizji związanych z kartami płatniczymi.
Koszty działania wraz z amortyzacją wzrosły o 11,8% w porównaniu do I kw. 2014 r. Na wzrost ten złożyły się głównie koszty związane z integracją z Bankiem BGŻ oraz wzrost kosztów z tytułu opłat BFG. Wskaźnik kosztów do przychodów wzrósł do 79,5% z 72,7% przed rokiem, głównie w wyniku kosztów związanych z połączeniem z Bankiem BGŻ. Po wyłączeniu kosztów integracji z Bankiem BGŻ wskaźnik kosztów do przychodów wyniósłby 76,4%.
W I kw. 2015 r. skonsolidowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej BNP Paribas Banku Polska wyniósł 13,9 mln złotych wobec 24,6 mln zł rok wcześniej. Do spadku zysku przyczyniły się koszty integracji w wysokości 6,5 mln zł. Eliminując wpływ tego zdarzenia jednorazowego, zysk netto wyniósłby 19,2 mln zł.
Na koniec marca 2015 r. łączna wartość kredytów i pożyczek brutto udzielonych klientom wyniosła 19,4 mld zł i była wyższa o 5,6% r/r .
Największy przyrost w porównaniu z marcem 2014 r. (o 239,9 mln zł, tj. 2,9%) odnotował portfel kredytów komercyjnych dla firm, przede wszystkim dzięki wyższemu wykorzystaniu limitów kredytów w rachunku bieżącym i obrotowych przez klientów korporacyjnych. Istotnie (o 231,1 mln zł) wzrosły również należności z tytułu faktoringu.
W I kw. 2015 r. solidny dwucyfrowy wzrost zanotowała sprzedaż kredytów gotówkowych. Wartość sprzedaży tych kredytów wyniosła w pierwszych trzech miesiącach roku 259,3 mln zł i była wyższa o 11,6% r/r. Ponadto istotnie (o 49,5% r/r) wzrosła sprzedaż kredytów samochodowych, co umocniło pozycję banku na tym rynku.
Wolumen depozytów klientów wzrósł r/r o 17,5% do 12,0 mld zł.