| Autor: redakcja1

BNP Paribas wspiera transformację energetyczną

Bank BNP Paribas realizuje i rozwija projekty proekologiczne, wpisujące się w ideę programu „Banku Zielonych Zmian”. W grudniu sfinansował dziesięciotysięczną przydomową instalację fotowoltaiczną. Zaangażowanie w sektor odnawialnych źródeł energii to nie tylko element Strategii CSR Banku, ale też idea bliska wielu pracownikom i klientom Banku.

BNP Paribas wspiera transformację energetyczną
Pierwsze instalacje fotowoltaiczne dla prosumentów Bank BNP Paribas sfinansował w 2016 roku. Kredyt konsumencki oferowany jest w modelu B2B2C – we współpracy z sieciami handlowymi oraz  firmami sprzedającymi i montującymi panele fotowoltaiczne.
 
- Od 2016 roku sukcesywnie rozwijamy ofertę produktową i poszerzamy sieć partnerów, która liczy już ponad 1100 punktów sprzedaży – liderów rynku w skali kraju lub lokalnie – tłumaczy Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Zarządzający Pionu Sprzedaży Consumer Finance w Banku BNP Paribas.

- Dla BNP Paribas jest to niezwykle istotne nie tylko z biznesowego punktu widzenia. Czujemy wielką satysfakcję przekładając ambitną strategię CSR na realne działania, które mają niebagatelny wpływ na ograniczanie emisji CO2 – dodaje.

W 2015 roku Bank BNP Paribas zaprzestał finansowania wszelkich projektów budowy nowych inwestycji węglowych i zapoczątkował proces wyjścia z finansowania sektora węglowego. W zgodzie z nową strategią, priorytetem stało się finansowanie transformacji energetycznej i wspieranie klientów w budowaniu gospodarki niskoemisyjnej.
 
Zmiany klimatu i degradacja środowiska naturalnego dotyczą wszystkich, a ich dynamika nie zostawia nam wiele czasu do namysłu. Dlatego Bank BNP Paribas chce być nie tylko uczestnikiem, ale inicjatorami proekologicznych przedsięwzięć.
 
W październiku br. Bank zakończył akcję „Wielkie ogrody tlenowe", dzięki której zasadzi 50 000 drzew tlenowych – po jednym w zamian za każde nowe konto czy kredyt gotówkowy. W BNP Paribas udało się również znacząco ograniczyć obieg papierowych dokumentów. W listopadzie blisko 80 proc. umów kredytowych w Pionie Sprzedaży Consumer Finance  zostało zawartych w procesie paperless, dzięki rozwiązaniu stworzonym przez bank wspólnie z firmą Autenti.


Tagi:
źródło: