Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Japoński rynek otwarty dla polskiej wołowiny

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Od 1 sierpnia 2014 r. polska wołowina może być eksportowana do Japonii. Minister Marek Sawicki...

Od 1 sierpnia 2014 r. polska wołowina może być eksportowana do Japonii. Minister Marek Sawicki spotkał się z ambasadorem nadzwyczajnym i pełnomocnym Japonii w Polsce Makoto Yamanaką. Rozmowy związane były z decyzją władz Japonii odnośnie dopuszczenia polskiej wołowiny do eksportu na rynek japoński.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






- Polska jest czwartym krajem unijnym, po Francji, Holandii i Irlandii, który będzie mógł sprzedawać swoją wołowinę konsumentom japońskim – poinformował minister Sawicki dziennikarzy na konferencji prasowej.

Minister podziękował ambasadorowi Yamanka za dobrą współpracę służb weterynaryjnych oraz ministerstwa rolnictwa i zdrowia Japonii ze stroną polską w zakresie uzgodnień związanych z procedurą dopuszczenia polskiej wołowiny do rynku japońskiego. Ambasador wyraził zadowolenie z faktu, że kwestię tę udało się doprowadzić do finału, podkreślając, że przyczyniła się do tego doskonała współpraca polskich i japońskich ministerstw oraz służb weterynaryjnych. Powiedział, że polska wołowina już wkrótce będzie dostępna w japońskich sklepach. Pozytywnie ocenił również możliwości zniesienia zakazu importu polskiej wieprzowiny na rynek japoński. Eksport ten wstrzymano z powodu wystąpienia w naszym kraju przypadków afrykańskiego pomoru świń.

Minister Sawicki przedstawił podjęte w związku z ASF działania, zgodne z unijnymi i międzynarodowymi standardami. Zapewnił, że w Polsce wprowadzony został bardzo rygorystyczny program bioasekuracji.

- Dzięki temu wirus nie przedostał się poza wyznaczoną strefę obszaru objętego ograniczeniami – podkreślił szef resortu i dodał, że w zakładach przetwórczych w Polsce obowiązują bardzo wysokie standardy produkcji, a polskie produkty są najwyższej jakości.

- Zabiegamy o to, aby strona japońska ustosunkowała się pozytywnie do naszych propozycji dotyczących regionalizacji w zakresie wieprzowiny – powiedział minister. Dodał też, że jeszcze w roku ubiegłym dwie trzecie naszego eksportu do Japonii stanowiła wieprzowina.

Ambasador Yamanaka zapewnił, że wszystkie przedstawione podczas dzisiejszego spotkania informacje dotyczące sytuacji epizootycznej w Polsce zostaną przekazane i będą szczegółowo analizowane przez japońskie służby weterynaryjne. Minister Sawicki jest bardzo zainteresowany dobrą współpracą ze służbami japońskimi oraz możliwością zwiększenia eksportu polskiej, wysokiej jakości żywności na rynek japoński. Minister powiedział, że jesteśmy zainteresowani także większym dostępem do rynku japońskiego naszych owoców i warzyw i dodał, że nie jest to związane z embargiem rosyjskim.

- Polskie owoce i warzywa są także bardzo zdrowe i smaczne, a konsumenci w Japonii na pewno byliby bardzo zadowoleni, gdyby mieli do nich lepszy dostęp w swoim kraju – zauważył minister.

Promocja polskiej żywności prowadzona jest na rynkach azjatyckich już od kilku lat i mamy nadzieję na jej powodzenie.

Wartość eksportu towarów rolno-spożywczych w 2013 roku do Japonii wyniosła 99,3 mln euro. Głównymi towarami eksportowymi z Polski były: mięso wieprzowe, filety rybne, a także kiełbasy i inne wyroby z mięsa.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej
  • IUNG stwierdził wystąpienie suszy rolniczej

    IUNG-PIB zgodnie z wymogami Obwieszczenia opracował wartości klimatycznego bilansu wodnego dla wszystkich gmin Polski (2478 gmin) oraz w oparciu o kategorie gleb określił w tych gminach aktualny...
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie
  • Precyzyjny Gospodarz na Targach AGRO-TECH w Minikowie

    W 2016 roku turniej Precyzyjny Gospodarz wystartował z nową, odświeżoną formułą. Pierwszych Precyzyjnych Gospodarzy w VI sezonie konkursu, poznaliśmy podczas AGRO-PARK w Lublinie i Opolagrze w...
  • Podrożało masło
  • Podrożało masło

    Obecnie, za kostkę możemy zapłacić praktycznie dwukrotnie więcej niż rok temu. Co jest zatem główną przyczyną tak dużej zwyżki cen?
  • play Ceny skupu zbóż w Polsce większe o 20%
  • Ceny skupu zbóż w Polsce większe o 20%

    Końcówka sezonu zbioru zbóż charakteryzuje się zmniejszonym podażem ziarna i delikatnie rosnącymi cenami skupu. Na terenie Polski, ceny skupu zbóż konsumpcyjnych są większe o 20% w...
  • Powrót gęsiny na polskie stoły
  • Powrót gęsiny na polskie stoły

    Ogólnopolską kampanię promującą gęsinę pod hasłem "Na świętego Marcina najlepsza gęsina" na rynku polskim wszczął region kujawsko-pomorski, któremu firmują Instytut Zootechniki w...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl