| Autor: redakcja1

Polski drób trafia przede wszystkim na rynek unijny. W 2017 r. eksport może wzrosnąć do 1,4 mln ton

W 2016 r. eksport żywca, mięsa i przetworów drobiowych wyniósł 1,2 mln ton w ekwiwalencie tuszek i był o 19% wyższy niż w 2015 r.

Polski drób trafia przede wszystkim na rynek unijny. W 2017 r. eksport może wzrosnąć do 1,4 mln ton

Eksport drobiu z Polski

Polski drób dostarczany był głównie na rynek unijny, na którym ulokowano 80% całego kontyngentu sprzedaży tego asortymentu. Zwyżka wywozu do UE wyniosła 16%, a do krajów pozaunijnych 34%. W eksporcie produktów drobiowych dominowało mięso. W wywozie do UE stanowiło ono 91% produktów drobiowych, a w wywozie poza UE 98%. Wzrost sprzedaży na rynki zagraniczne w 2016 r. wynikał przede wszystkim z konkurencyjności cenowej i jakościowej polskiego drobiu w stosunku do oferty pozostałych unijnych eksporterów.
 
W 2017 r. przyrost produkcji drobiu, podobnie jak w latach poprzednich, będzie kierowany zwłaszcza na rynki zagraniczne. Wzrost eksportu drobiu może ulec jednak spowolnieniu w odniesieniu do 2016 r. z uwagi na przypadki grypy ptaków stwierdzone też w Polsce. Według ekspertów Agencji Rynku Rolnego, na rynku globalnym dużą konkurencję dla polskiego drobiu mogą stanowić produkty pochodzące z Brazylii. Szacuje się, że w 2017 r. eksport drobiu może zwiększyć się o 9% do 1,4 mln ton.

Import drobiu do Polski

W 2016 r. zaobserwowano zwyżkę importu produktów drobiowych do Polski o 16% do 139 tys. ton w ekwiwalencie tuszek. W roku 2017 wolumen przywozu drobiu będzie prawdopodobnie kształtował się w granicy zbliżonej do notowanej w roku 2016 i tak jak w poprzednich latach będzie miał charakter uzupełniający dla oferty krajowej.


Tagi:
źródło: