Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
FLORAMIX POMIDOR Nawóz płynny dla warzyw
2012-01-16 -
Preparat do dezynfekcji OXYDION PLUS DDD-1
2020-04-23 -
Ścinarka do wierzby KWE-7
2016-03-01 -
pług ibis L
2014-11-07 -
Zaszywarka stacjonarna Fischbein „F”
2016-04-20 -
Komora do przechowywania produktu luzem
2012-11-19
Mlekomaty w Polsce? Dlaczego nie?
Bezpośrednia sprzedaż mleka jest olbrzymią możliwością dla krajowego rolnictwa na reklamę swoich produktów. Poza tym atrakcyjna jest również cena za jaką mogą je dystrybuować.
Niestety to, co gospodarze zarobią poprzez sprzedaż w punktach skupu zakładów mleczarskich, często wystarcza tylko na pokrycie samych kosztów produkcji. Bezpośredni handel mleka może być zarówno dopełnieniem jak i wzmocnieniem rynku produktem, na które jest spore zapotrzebowanie przy okazji nie będąc zagrożeniem dla produkcji mleczarskiej.
W
obecnych czasach klienci cenią sobie produkty naturalne, czyli
nieprzetworzone. Dodatkowo, jeżeli artykuł ten będzie wysokiej
jakości to są oni nawet gotowi do tego by zapłacić więcej.
Na polskim rynku znalazłoby się miejsce dla około 1000 takich automatów. We Włoszech już funkcjonuje ponad 1550 tych urządzeń. Z kolei w Czechach można nabyć świeże mleko z 300 mlekomatów.
Gdyby udało się wprowadzić na rynek szacunkowo tyle maszyn, ile przewidujemy, to ich obroty mogłyby stanowić około 1-3 procent wielkości sprzedaży mleka w Polsce. Jest to, co prawda niewielka ilość w porównaniu do ogółu, ale zawsze coś.