| Autor: redakcja1

Afryka i Azja celem dla polskich producentów drobiu

Polska jest jednym z liderów producentów i eksporterów drobiu w Europie. 80 proc. całego polskiego wywozu trafia na rynki państw Wspólnoty.

Afryka i Azja celem dla polskich producentów drobiu
Komisja Europejska ocenia jednak, że w następnych latach konsumpcja drobiu będzie rosła tylko minimalnie, dlatego krajowi producenci muszą szukać nowych kierunków. Perspektywiczne są Afryka i Azja, w szczególności Chiny. Zagrożeniem dla wysyłki drobiu może być jednak ptasia grypa. W Polsce wykryto już ponad 30 ognisk tej choroby.
 
Już prawie połowa polskiej produkcji drobiu jest przeznaczana na eksport. To dla nas duży kawałek tortu, na którym lokujemy nasze produkty. Od trzech lat koncentrujemy się na nowych rynkach. Mamy nadzieję, że teraz to zaprocentuje i zobaczymy efekty tej pracy – mówi agencji Newseria Magdalena Panasiuk-Krasińska, wiceprezes zarządu ds. handlu firmy SuperDrob.

Od trzech lat Polska zajmuje pierwszą pozycję na liście największych producentów drobiu w UE, wyprzedzając Wielką Brytanię, Francję i Niemcy. Jest również jednym z czołowych dostawców drobiu, a głównym rynkiem zbytu dla krajowych producentów są państwa Unii Europejskiej. Trafia do nich 80 proc. całego polskiego eksportu drobiu.
 
Komisja Europejska szacuje jednak, że konsumpcja mięsa drobiowego w krajach Wspólnoty będzie rosła minimalnie. W latach 2016–2025 wzrośnie zaledwie o 4 proc. Dlatego polscy producenci muszą szukać nowych kierunków wysyłki.

Perspektywiczny jest rynek chiński, według przewidywań import drobiu do Chin w 2025 roku sięgnie 530 tys. ton.

Na rynku chińskim lokujemy tylko część naszej produkcji. Tam nie sprzedajemy fileta ani mięsa z nogi, tamtejsi konsumenci oczekują od nas sprzedaży skrzydełek czy łapek, które trochę inaczej są pozycjonowane w Europie – mówi Magdalena Panasiuk-Krasińska.

Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: