Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (14.04.2024)
2024-04-25 -
Towarowa produkcja rolnicza
2024-04-25 -
Pogłowie zwierząt gospodarskich
2024-04-25
Poznaj produkty
-
Agregaty uprawowo-siewne zębowe 2,7m
2013-03-19 -
Nasienie buhajów: Jersey - wycena genomiczna
2016-04-29 -
Atlant TZP-39
2019-07-05 -
Rozrzutnik obornika N-255/7 10 ton Igamet
2016-05-13 -
Mobilne suszarnie serii L
2016-03-07
O współpracy z Chinami podczas POLAGRA FOOD w Poznaniu
21 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, rozpoczęła się jedna z największych imprez targowych poświęconych żywności Polagra Food. Minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki, wspólnie z wiceministrem rolnictwa Chińskiej Republiki Ludowej Qu Dongyu uczestniczyli w VI posiedzeniu Polsko-Chińskiej Grupy Roboczej ds. współpracy w dziedzinie rolnictwa i gospodarki żywnościowej.
- „Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak”- trzyletnia kampania (rozpoczęta w 2013 r.) dotycząca świeżego schłodzonego lub mrożonego mięsa i jego przetworów, w tym świeżej schłodzonej lub mrożonej wołowiny, wieprzowiny i drobiu wysokiej jakości, realizowana przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.
W sierpniu 2015 r. Agencja Rynku Rolnego zrealizowała misję gospodarczą do Hongkongu połączoną z wystąpieniem targowym podczas targów „Food Expo” w dniach 13-17.08.2015. Agencja była organizatorem stoiska narodowego o powierzchni 108 m² z udziałem 20 polskich firm reprezentujących branże: owocowo-warzywną, mleczarską, mięsną, produkty przemiału zbóż, żywność ekologiczną, słodycze i napoje. Uczestnicy misji wzięli udział w spotkaniach z przedstawicielami miejscowych sieci handlowych oraz zapoznali się z ofertą lokalnych sklepów. 14 sierpnia 2015 r. członkowie misji oraz polscy przedsiębiorcy uczestniczący w Food Expo 2015 uczestniczyli w seminarium pt. „Eksport produktów rolno-spożywczych do Hong Kongu i Chin kontynentalnych - bariery i możliwości”. Podczas wystąpienia targowego polscy producenci żywności uczestniczyli także w rozmowach b2b z przedstawicielami azjatyckich firm handlowych zainteresowanych zakupem polskiej żywności.
W najbliższym czasie planujemy organizację stoiska informacyjno-promocyjnego na targach Sichuan Agriculture Expo & Chengdu International Urban Modern Agriculture Expo w Chengdu, w dniach 19 – 23 listopada 2015 r. a także udziałw targach SIAL China 2016.
Ponadto, planowane jest przeprowadzenie przez związki i organizacje branżowe na rynku chińskim (a także Algierii i Białorusi) 3-letniej kampanii promocyjnej „Smaki Europy – jakość i tradycja”. Kampania ta realizowana będzie przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz Związek Sadowników RP. Stosowna umowa pomiędzy ww. konsorcjum a ARR została podpisana 21 lipca br.