O współpracy z Chinami podczas POLAGRA FOOD w Poznaniu

21 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, rozpoczęła się jedna z największych imprez targowych poświęconych żywności Polagra Food. Minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki, wspólnie z wiceministrem rolnictwa Chińskiej Republiki Ludowej Qu Dongyu uczestniczyli w VI posiedzeniu Polsko-Chińskiej Grupy Roboczej ds. współpracy w dziedzinie rolnictwa i gospodarki żywnościowej.

O współpracy z Chinami podczas POLAGRA FOOD w Poznaniu

- „Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak”- trzyletnia kampania (rozpoczęta w 2013 r.) dotycząca świeżego schłodzonego lub mrożonego mięsa i jego przetworów, w tym świeżej schłodzonej lub mrożonej wołowiny, wieprzowiny i drobiu wysokiej jakości, realizowana przez  Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP.

 

W sierpniu 2015 r. Agencja Rynku Rolnego zrealizowała misję gospodarczą do Hongkongu połączoną z wystąpieniem targowym podczas targów „Food Expo” w dniach 13-17.08.2015. Agencja była organizatorem stoiska narodowego o powierzchni 108 m² z udziałem 20 polskich firm reprezentujących branże: owocowo-warzywną, mleczarską, mięsną, produkty przemiału zbóż, żywność ekologiczną, słodycze i napoje. Uczestnicy misji wzięli udział w spotkaniach z przedstawicielami miejscowych sieci handlowych oraz zapoznali się z ofertą lokalnych sklepów. 14 sierpnia 2015 r. członkowie misji oraz polscy przedsiębiorcy uczestniczący w Food Expo 2015 uczestniczyli w seminarium pt. „Eksport produktów rolno-spożywczych do Hong Kongu i Chin kontynentalnych - bariery i możliwości”. Podczas wystąpienia targowego polscy producenci żywności uczestniczyli także w rozmowach b2b z  przedstawicielami azjatyckich firm handlowych zainteresowanych zakupem polskiej żywności.

 

W najbliższym czasie planujemy organizację stoiska informacyjno-promocyjnego na targach Sichuan Agriculture Expo & Chengdu International Urban Modern Agriculture Expo w Chengdu, w dniach 19 – 23 listopada 2015 r. a także udziałw targach SIAL China 2016. 

 

Ponadto, planowane jest przeprowadzenie przez związki i organizacje branżowe na rynku chińskim (a także Algierii i Białorusi) 3-letniej kampanii promocyjnej „Smaki Europy – jakość i tradycja”. Kampania ta realizowana będzie przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego oraz Związek Sadowników RP. Stosowna umowa pomiędzy ww. konsorcjum a ARR została podpisana 21 lipca br.



Tagi:
źródło: