Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Przetrząsacz Sip SPIDER 555|4 ALP
2019-12-18 -
Rozrzutnik obornika RO 6
2014-10-17 -
Silnik wycieraczek 12V 135st do Deutz
2011-12-14 -
Okna Inwentarskie uchylne z szybą 120x40 cm
2012-04-20
Francja: „Brzydkie owoce i warzywa” na topie
Trwająca już rok, nowa francuska kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. ”brzydkich warzyw i owoców” dała doskonałe rezultaty – podaje FAMMU/FAPA.

Nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw, a więc te o zniekształconym wyglądzie lub brzydkiej skórce, czy też w jakikolwiek inny sposób „wybrakowane” są sprzedawane we Francji w wielu sieciach sprzedażowych po zdyskontowanej o 30% cenie. W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10 tys. ton takich produktów.
Poza tym, swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności jak sery i jogurty, które można już kupić za połowę ceny. W najbliższym czasie promowanie „tańszej” sprzedaży ma objąć także produkty rybne, piekarnicze i mięsne.
Ilość marnowanego jedzenia we Francji szacowana jest na 17 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie planują pójść Hiszpanie i Amerykanie.
