Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-10-07
-
Grupa robocza „Owoce i warzywa"
2024-10-03 -
Wartość polskiego importu
2024-10-02
Poznaj produkty
-
NOWY Pług BOMET Zagonowy Zrywalny
2011-11-02 -
LELY – maszyny zielonkowe: Modele Tigo
2016-05-04 -
Wosk na mokro DDD-1
2020-07-17 -
Nawóz siarkowo-wapniowy SulCa
2011-07-08 -
KIOTI DK901 C
2013-02-05 -
Silosy lejowe
2021-11-23 -
Przetrząsacz Sip SPIDER 685|6 HS
2019-12-19
Francja: „Brzydkie owoce i warzywa” na topie
Trwająca już rok, nowa francuska kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. ”brzydkich warzyw i owoców” dała doskonałe rezultaty – podaje FAMMU/FAPA.
Nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw, a więc te o zniekształconym wyglądzie lub brzydkiej skórce, czy też w jakikolwiek inny sposób „wybrakowane” są sprzedawane we Francji w wielu sieciach sprzedażowych po zdyskontowanej o 30% cenie. W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10 tys. ton takich produktów.
Poza tym, swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności jak sery i jogurty, które można już kupić za połowę ceny. W najbliższym czasie promowanie „tańszej” sprzedaży ma objąć także produkty rybne, piekarnicze i mięsne.
Ilość marnowanego jedzenia we Francji szacowana jest na 17 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie planują pójść Hiszpanie i Amerykanie.