| Autor: redakcja1

„Fruitylife” promuje produkty o chronionych nazwach

Unijna akcja promująca owoce i warzywa, a także zdrowe odżywianie „Fruitylife” wsparła kampanie mającą na celu rozpowszechnianie konsumpcji produktów oznaczonych jako unijne produkty o chronionych nazwach geograficznych – podaje FAMMU/FAPA.

„Fruitylife” promuje produkty o chronionych nazwach

Fruitylife

„Fruitylife” promuje wzrost spożycia produktów posiadających jedno z trzech unijnych oznaczeń, jakimi są: PDO (Chroniona nazwa pochodzenia), PGI (Chronione oznaczenie geograficzne) oraz TSG (Gwarantowana tradycyjna specjalność), a w tym przede wszystkim owoców i warzyw z takimi oznaczeniami.

Oznaczenia pochodzenia geograficznego produktów rolnych w Unii Europejskiej są znane jako system ochrony regionalnych produktów rolnych we Wspólnocie. Mają one na celu ochronę nazw tych produktów i zapewnienie ich autentyczności i dotyczą wyrobów produkowanych na określonym obszarze w sposób tradycyjny. Promowanie takich właśnie produktów, jak i również wzrost ich konsumpcji są gwarancją spożywania zdrowych produktów o 100% jakości.

Co ciekawe, otóż łącznie w UE zarejestrowanych jest już 1241 takich produktów, z czego 339, czyli 27,3% stanowią chronione nazwy zbóż i owoców i warzyw jako jednej kategorii. Sporą grupę tworzą wszelkiego rodzaju chronione nazwy serów w ilości 223.


Ze wspomnianych 1241 produktów najwięcej jest tych zarejestrowanych we Włoszech, których jest 266, przy czym 103 z nich dotyczą owoców i warzyw oraz zbóż. Poza tym wszystkie chronione nazwy we Francji to 217 produktów - 47 owocowo- warzywnych, 179 w Hiszpanii - 58 owocowo-warzywnych i 125 w Portugalii oraz 78 w Niemczech.



Tagi:
źródło:

Najświeższe wiadomości zawsze na czas!

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości z branży raz w tygodniu bezpośrednio na Twoją skrzynkę e-mail!